Yemek mi, egzersiz mi?

18012014 secim

Kendinizi iyi hissetmek istediğinizde spor salonuna mı yoksa güzel bir yemek ziyafeti için markete mi koşmalısınız? İşte sık sık sorduğumuz bu sorunun cevabı…

Hepimiz sağlıklı beslenmenin ve haftada en az üç gün spor yapmanın gerekli olduğunu biliyoruz. Fakat bu durum her zaman eğlenceli olmayabiliyor. Bazen canımız sıkıldığında ya da üzgün olduğumuzda yemeğe saldırabiliyor ya da delicesine spor yapmaya başlayabiliyoruz. Peki hangisi doğru? Yani hangi durumda yemeliyiz hangi durumda yediklerimizi eritmeliyiz. Size doğru seçim yapmanın püf noktaları bu yazıda…

 

Uykusuzluk çektiğinizde: EGZERSİZ

Egzersiz yapmak gerilimi azaltmaya yardımcı olurken vücut yorgun düştüğü için daha kolay uykuya dalmayı da sağlıyor. Vücuttaki kaslar çalıştığında uykuya dalmak çok daha kolay oluyor. Chicago’daki Northwestern Üniversitesi tarafından yürütülen araştırmada uyumakta zorluk çeken 55 yaş ve üzerindeki katılımcıların uyku alışkanlıkları izlendi. 16 hafta süresince düzenli bir şekilde egzersiz yapan katılımcıların daha kolay uykuya daldıkları ortaya çıktı.

 

Enerji toplamak için: YEMEK

Egzersiz oksijen seviyesini yükseltiyor fakat önce vücudunuzun çalışması için gerekli besinleri almanız gerekiyor. Karbonhidratlar enerjiyi artırıyor ancak karbonhidrat seçerken esmer pirinç gibi kompleks karbonhidratları seçmelisiniz. Bu tür besinler daha uzun süre tok hissetmenize yardımcı oluyor.

 

Kilo vermek istediğinizde: HER İKİSİ DE

Yağ depolanmasına ve fazla insülin üretimine neden olan yiyeceklerden uzak durmalısınız. Bu nedenle de şeker ve rafine edilmiş karbonhidratlar yerine lifli karbonhidratlar ve protein tüketmelisiniz. Örneğin patates yerine ton balığı ya da tam tahıllı ekmek yerine humus tüketebilirsiniz. Fakat kilo vermek için sadece yediklerinize dikkat etmek yetmez, aynı zamanda egzersiz de yapmalısınız. Egzersiz, kaslarınızın çalışmasını sağlarken kalori yakarak metabolizmanızın hızlanmasına da yardımcı oluyor.

 

Modunuz düştüğünde: EGZERSİZ

Egzersiz yapmak beyinde endorfin yani adrenalin sağlayan hormonların salgılanmasına neden oluyor ve bu da kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlıyor. Eğer egzersizle birlikte iyi hissettirecek besinler tüketmek istiyorsanız omega-3 içeren fındık ya da balık tüketebilirsiniz.

 

Göğüs kanseri riskini azaltmak için: HER İKİSİ DE

Yapılan araştırmalar düzenli olarak fiziksel aktivite yapan kadınların göğüs kanserine yakalanma riskinin yüzde 20-40 daha düşük olduğunu ortaya koyuyor. Düzenli olarak yapılan spor, kilo kontrolünü sağlıyor ve yüksek östrojen düzeyini dengeliyor. Çalışmalar, menopoz öncesi spor yapmanın meme kanseri riskini önemli oranda azalttığını da gösteriyor. Ayrıca brokoli, Brüksel lahanası ve beyaz lahana gibi sebzeleri de bol bol tüketmek gerekiyor.

 

Nilgün Yıldız

Formsanté Dergisi Ocak 2012 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here