Yeni müttefikiniz: Bakteriler

07072014 vitrap3

Probiyotik veya iyi bakteriler kilo verme konusunda en iyi müttefikiniz olabilir. Biritish Medical Journal’da yayınlanan bir araştırmada kadınlardan oluşan ve düşük kalorili diyet uygulayan bir grubun yarısına probiyotik, diğer yarısına plasebo verildi. Probiyotik tüketen grup, diğer grubun iki katı kadar kilo verdi. 

 

 

 

 

 

07072014 vitrap2Çay saati 

Avokado, yağ oranı yüksek olmasına rağmen daha çok doymamış yağ asitleri içerdiğinden hazmı kolay ve kolesterol seviyesini düşürücü etkiye sahip bir meyve. İçeriğinde 11 değişik vitamin (A, B C ve E) ve 15 değişik mineral madde (demir, kalsiyum, magnezyum, fosfor, potasyum, çinko) bulunuyor. Meksika kökenli bu meyve yöresinde “fakirlerin tereyağı” olarak da anılıyor. Çay saatinde tahıllı krakerler üzerine süreceğiniz limonlu avokadoyla hem lezzetli bir seçenek hazırlamış hem de formunuzu korumuş olabilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

Dünya Sağlık Örgütü’nün verilerine göre tüm dünyada kanserlerin yüzde 28’inin nedenini yanlış diyetler, obezite ve hareketsizlik oluşturuyor.

 


Uzun ve sağlıklı yaşam için: Çilek&Ispanak

07072014 vitrap1

Beden ve beyin ömrünü uzatmak isteyenler bol antioksidan içerikli gıdalara ağırlık vermeliler. Nöroloji Uzmanı Dr. Mehmet Yavuz diyor ki: “Çilek ve ıspanak gibi antioksidan içeren gıdalarla beslenmek, hafızada yaşlanmayla meydana gelen gerilemeleri durdurmayı ve yavaşlatmayı mümkün kılıyor. Ispanak ve çileğin içinde bulunan, güçlü oksit giderici olan flavanoidler, tıpkı balık yağında olduğu gibi, beyin hücre zarlarının akışkanlığını artırıyor. Yemeklerde sebze ve meyve miktarlarını biraz artırmak, antioksidan etkisinin yüzde 25 daha fazla olması anlamına geliyor. Dolayısıyla, oksit gidericiden zengin beslenmek, uzun ve sağlıklı bir yaşamın anahtarı.”

 

Formsanté Dergisi Mayıs 2014 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here