Ana Sayfa Sağlık Yetersiz B vitamini ağrıyı tetikliyor

Yetersiz B vitamini ağrıyı tetikliyor

26082014 vitrap01

Türk Nöroloji Derneği, toplumun yüzde 90’ının baş ağrısı şikayeti olduğunu vurguluyor. Beslenme Uzmanı Banu Eroğuz Demirözü, yapılan araştırmalarda tıbbi tedavinin yanı sıra doğru beslenme programının tedavinin başarısını artırabileceğini söylüyor. 

Demirözü, “Tüm B grubu vitaminler, özellikle de B2 (riboflavin) vitamininin migren görülme sıklığını yüzde 50’ye varan oranlarda azalttığı saptandı. Karbonhidrat, protein ve yağların metabolizmasında önemli rolü olan riboflavin, bir enerji sistemi düzenleyicisi. Günlük gereksinimimiz 1-1,5 mg arasında. Özellikle, yoğurdun suyu B2’den yana çok zengin. B2’nin diğer önemli kaynakları ise karaciğer, et, süt ve ürünleri, yumurta, balık, yeşil yapraklı sebzeler ve tahıllar” diyor. 

 

26082014 vitrap02Filizleneni çöpe atmayın!

Tam yemeğe koyacakken bir bakıyorsunuz sarımsağın yeşil sapı uzamış… Sakın çöpe atmayın, bunu doğanın bir mucizesi olarak kabul edin. Yeşil sapının uzaması yani filizlenmesi aslında sarımsağın çürüdüğünü göstermez. Filizlenme pek çok gıdada olduğu gibi sarımsakta da vitamin, enzim ve protein değerlerini artırıyor. Dilerseniz bu sapları salatanıza ekleyerek ayrıca da tüketebilirsiniz.

 

26082014 vitrap044 kişiye 1 yemek kaşığı sıvı yağ 

Yemek pişirilirken yapılan bazı uygulamalar kilo verilmesine yardımcı oluyor. Beslenme ve Diyet uzmanı Elif Bilgin, bu konuda öncelikle dikkat edilmesi gereken noktanın yemeklerin kızartılmadan, fırınlanarak ya da haşlanarak hazırlanması olduğunu söylüyor: “Özellikle vitamin ve mineral değerlerinin korunması için et, tavuk, balık, hindi gibi gıdalar yağda kızartmadan, kavrulmadan; ızgara, haşlama ya da fırında yağsız olarak pişirilmeli. Çorba hazırlanırken dört kişi için, bir yemek kaşığı sıvı yağ kullanılmalı; yemeklerde margarin yerine zeytinyağı ve doğal tereyağı gibi ürünlere yer verilmeli. Ayrıca, yemeklere ekstradan tuz ilave edilmemeli.” 

 

 

26082014 vitrap03Mangaldan önce marine edin

Yaz akşamlarının keyfi mangalda cızırdayan etlerle çıkar… Ancak mangalın üzerinde uzun süre duran besinler kanserojen üretiyor. Yapılan araştırmalar nane, biberiye ve kekiğin içerisinde yer alan polifenol antioksidanların heterosiklik amino asitlerin oluşumunu engellediğini söylüyor. Dolayısıyla etlerinizi mangalın üzerine koymadan önce bu üç süper baharatla marine edin.

 

Formsanté Dergisi Temmuz 2014 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here