Yin yogayla gençlik egzersizleri

Bu asanalar yogaya yeni başlayanlar için biçilmiş kaftan. Yin yoga, kasları çalıştırmaya yönelik aktif asanalardan oluşan Hatha yoganın tamamlayıcısı. Çalıştırılması çok zor olan eklem ve bağ dokularını esneten pasif egzersizlerden oluşuyor. Bu egzersizleri evde kendi kendinize rahatlıkla uygulayabilirsiniz

Görüntü yönetmeni Rebecca Haas Çetin, yoga eğitmenleri Zeynep Aksoy ve David Cornwell ile çiçeği burnunda projeleri Cihangir Yoga Merkezi'nde bir araya geldik. Zeynep ve David'in ders verdiği, Rebecca Haas'ın ise öğrenci olarak devam ettiği bu yeni merkezde farklı seviyelerde yoga dersleri, çocuk ve hamile yogası, ayurvedik masaj, akupunktur, aile dizimi gibi çeşitli destekleyici terapiler bulunuyor. Zaman zaman uluslararası yoga eğitmenlerini de ağırlayacak olan Cihangir Yoga'da sonbaharda yoga hocalık eğitimleri de başlıyormuş, ilgilenenlere duyuralım. Ayrıca yıllardır Zeynep Aksoy'la özdeşleşen Kabak Koyu'ndaki yoga tatili programları bundan böyle Cihangir yoga aktiviteleri kapsamında düzenlenmeye devam edecekmiş. Bu ay yogaya yeni başlayan Formsante'ciler için Rebecca, Zeynep ve David, evde rahatlıkla uygulanabilecek bir egzersiz programı hazırladılar. Pasif yoga asanalarından oluşan Yin yoga egzersizlerinin kendi kendinize rahatlıkla uygulayabilirsiniz…

Gençleştiren egzersizler
Yoga ve fitness ile form tutarken hep kasları sıkılaştırmaktan bahsederiz. Kaslarımız daha yüzeyde, daha görünür ve esnek olduklarından aktif yani yang enerjisine sahiptir. Oysa vücudumuzda sadece kaslar yok. Bu ay önereceğimiz yoga çalışması kemiklerimizi ve eklemlerimizdeki bağ dokularını ilgilendiriyor. Bu dokular kaslarımıza göre daha derinde ve daha az elastik olduklarından yin dokular olarak tanımlanıyor yani onlara uygun pasif egzersizlere ihtiyaçları var. Yin yoga egzersizleriyle esneklik daha kalıcı oluyor. Rebecca Haas, yin yoganın anti aging açısından çok etkili olduğunu söylüyor. Bu pasif egzersizler dinamik Hatha yoganın da göz ardı edilemez bir tamamlayıcısı niteliğinde.
Yin yoga egzersizlerinde uygulayabildiğiniz kadar (5-20 dakika) uzun süre kalmak suretiyle, çalıştırma imkanı bulamadığımız bağ dokulara, prana (yaşam enerjisi) ve kan gönderiyoruz. Bu şekilde esnekleşen eklemlerimiz sayesinde yaşam enerjisi tıkanmadan vücudumuzdaki sanal enerji kanalları meridyenlerden rahatça akıyor. Böylece fiziksel olarak yaşlanma gecikirken, sinir sistemimiz de olumlu etkileniyor.

Egzersizlerin ayrıntıları bu ayki Formsante dergisinde…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here