Yoga kalp hastalığı riskini azaltıyor

kasim-2011-yoga-1-resim-1

Üç ay boyunca kalp yogası yapan kişilerin kan şekeri daha kolay düzene giriyor, kan yağları düşüyor, tansiyonları daha az ilaç kullanarak kontrol altına alınabiliyor. Bu etkiler risk grubundakileri hastalıktan korurken by-pass ameliyatı olmuş hastaların da kolay iyileşmesini ve hep iyi kalmasını sağlıyor.

Ofisinizde oturuyorsunuz. Bedeniniz ofis koltuğunda, bilgisayarın önünde… Aklınızda çocuklarınızın eve sağ salim varıp varmadığı, ödevlerini bitirip bitirmediği düşüncesi… Son günlerde o kadar yoruldunuz ki ruhunuz ise yazın gittiğiniz tatil beldesinde… İşte bu üç unsur yani beden, akıl ve ruh birbirinden ayrıldığında önce gerginlikler ve ardından hastalıklar başlıyor. Sanskritçede birleştirme anlamına gelen ‘yug’ kelimesinden doğan ‘yoga’ ise bu üçlüyü birleştiriyor. Kalp yogası hakkında sorularımızı yanıtlayan yoga eğitmeni Neslihan İskit, “Kardiyovasküler sistem üzerinde doğrudan ve dolaylı olarak yaptığı çok çeşitli olumlu etkiler nedeniyle yoga, kalp sağlığında önemli rol oynuyor” diyor.

Yoganın kalp üzerindeki etkisi nasıl gerçekleşiyor?
Uygunsuz yaşam tarzı, yanlış beslenme alışkanlıkları ve olumsuz düşünce kalıpları, kalp hastalıklarının tetiklenmesinde önemli rol oynuyor. Düşüncelerimiz, duygularımız ve hislerimiz, vücudumuzu ve zihnimizi etkiliyor. Olumsuz duygular, bütün vücutta kimyasal süreçler başlatıyor. Damar duvarlarında oluşan herhangi bir irritasyon ise kalp hastalıklarına yol açıyor. Yaklaşık 7 bin yıllık geçmişe sahip olan yoganın doğru duruş, doğru nefes ve derin gevşeme teknikleri sayesinde zihinsel olarak rahatlamak, endorfin hormonunun salgılanmasını sağlıyor ve bu hormon damar tıkanıklığının engellenmesinde büyük rol oynuyor.

Herkes yoga yapabilir mi?
Bazı kişiler konsantre olmakta zorlandıklarını, bazıları ise eklemlerinin ya da kaslarının çok sıkı olduğunu söyleyerek, yoga yapamayacaklarını belirtiyorlar. Oysa yoga tam onlara göre… Çünkü yoga yaparken konsantre olmaya çalışmanıza gerek olmuyor, yoga sizi zaten konsantre ediyor. Üç yaşından itibaren çocuklar, yetişkinler, çok yaşlı olanlar, hastalığı olanlar, bir uzvu eksik olan herkes her yerde yoga yapabiliyor.

Yoga seansı nasıl bir süreç?
Yoga yapmak üç farklı elementten oluşuyor. Duruşlar (Asana); genellikle fizik bedenimizdeki gerginlikleri atmaya yarıyor. Nefes teknikleri (Pranayama), nefesi bilinçli olarak kontrol etmeyi ve böylece tansiyonu, nabız sayısını düşürmeyi ya da ani bir korku anında bu histen kurtulmamızı sağlıyor. Derin gevşeme ve meditasyon ise aklı sakinleştiriyor. Bir dakikalığına durup aklınızı seyrettiğinizde geçmişe, geleceğe ve bugüne ait onlarca fikrin aklınızdan geçtiğini görüyorsunuz. Çok hızlı hareket eden aklınıza bir dakika içinde kaybettiğiniz bir yakınınızı, doğacak çocuğunuzu, bir arkadaşınızı sığdırabiliyorsunuz. Gevşeme ve meditasyon ile aklı yavaşlatmak, sakinleştirmek amaçlanıyor. Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here