Ana Sayfa Fitness Yoga yaparken bunlara dikkat!

Yoga yaparken bunlara dikkat!

kasim-2012-fitness-raporu-resim-1

Yoga stresten diyabete, kalp hastalıklarından sırt ağrılarına kadar birçok rahatsızlıkta kullanılabilen bir terapi yöntemi. Ancak diğer tüm fiziksel aktiviteler gibi yoga da birtakım riskler taşıyabiliyor. Özellikle eklemlerde, bağ dokularda yaşanabilecek sakatlıklardan korunmak için siz siz olun yoga yaparken bu kurallara mutlaka uyun:
1- Rekabete girmeyin: Hepimizin bedeni farklı. Yanınızdaki kişi tamamen bükülüp kafasını yere koyuyor diye sizin de kendinizi zorlamanız gerekmiyor. Yoga; zihin ile vücudun uyumunu gerektiren bir rutin, yani bu bağlantı kurulduğunda yoga yapıyorsunuz, yoksa gerisi sadece jimnastik! O yüzden başkalarına değil, vücudunuza odaklanın.
2- Vücudunuzu dinleyin: Yoga nasıl göründüğünüzden ziyade, nasıl hissettiğinizle ilgili. Bir pozdan diğerine geçerken bedeninizin aktive olan bütün parçalarını hissedin. Bedeniniz en iyi rehberdir, eğer bir poz sırasında gariplik hissediyorsanız pozu kolaylaştırın. Vücudunuz dinlenmek istiyorsa çocuk pozuna geçerek onu rahatlatın.
3- ‘Yüzde 100 yapacağım’ diye uğraşmayın: Önemli olan bir pozu ilk seferde, tam olarak yapmak değil. Bunun bazen zaman alacağını bilmeniz gerekiyor. Kaslarınızı, nefesinizi ve zihninizi kullanarak her defasında, daha derine doğru gitmelisiniz.

kasim-2012-fitness-raporu-resim-2 Dizi arası egzersiz molası
Bir buçuk saat süren yerli diziler, özellikle kadınları ekran karşısına bağlayıp, iyice hareketsiz kalmalarına neden oluyor. Dile kolay, herhangi bir diziye kendinizi kaptırdıysanız her bölüm 90 dakika (artı reklamlar) boyunca sabit duruyorsunuz. Televizyon karşısında atıştırdıklarınız da cabası… Aslında bu süreyi akşam yemeğinde yediklerinizi eritmek için kullanabilirsiniz. Her reklam arasında televizyon karşısında mekik, squat, lunge veya şınav gibi hiçbir alete ihtiyaç duymayan egzersizler yapabilirsiniz. Bir çift dambıl ile tüm üst bedeni rahatlıkla çalıştırabilirsiniz.

kasim-2012-fitness-raporu-resim-3 ‘Personal Training’ Rüzgarı
Kişiye özel programların eğitmenle birebir uygulandığı ‘personal training’ yaygınlaşıyor. Kişisel fitness eğitmeni Tony Hill en iyi sonucun birebir çalışmayla alındığını vurguluyor: “Birçok kişi personal training yapmayı istiyor ama gerçekten o disipline sahipler mi? Bir eğitmenle birlikte çalışmak ve onun yöntemleri doğrultusunda hareket etmek gerçekten ciddi bir disiplin ve istikrar istiyor.” Bir eğitmenle birebir çalışmanın elbette birçok faydası var. Üyenin sağlık durumu, spor geçmişi, yaşam tarzı, zayıf ve güçlü yanları eğitmen tarafından biliniyor. Sonuçlara ulaşması, antrenmanlara katılımı için motive ediliyor. Ayrıca testler, ölçümlerle gelişiminiz daha yakından takip ediliyor. Elbette tüm bunlar karşılıksız değil. Personal training kulüplerdeki standart hizmetin dışında, yani üyelik ücreti dışında ekstra ödeme yapmanız gerekiyor.

kasim-2012-fitness-raporu-resim-4 Ayın ürünü
Vicore ile güçlü karın kasları
Vicore sehpa ve sandalye, egzersiz topuna benzese de, ondan çok daha güvenli bir kullanım sunuyor. Son derece sağlam bir yapıya sahip olan alet, top gibi oraya buraya oynama riski taşımıyor, ayakları yere basıyor. Daha az ağırlıkla, daha az sürede, daha sıkı bir çalışma yapılabilen sehpa ve sandalyeler kadın-erkek, genç-yaşlı herkes tarafından kullanılabiliyor. Fiyatı; Vicore sehpa 1195 USD+KDV, Vicore sandalye 1070 USD+KDV (Life Fitness/ EKS)

Seninle Dergisi Kasım 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here