Zumba Sentao öğreniyoruz!

haziran-2013-fitness-2-resim-1

Formsanté’nin hediyesi fitness kartları ile Zumba Sentao’da yer alan hareketlerin tekniğini öğrenebilir, dilerseniz egzersizleri evde uygulayıp kısa sürede forma girebilirsiniz.

Zumba, Latin müzikleri ve basit dans adımları ile fitness’ı birleştiren, eğlenceli bir grup dersi. Parti havasında dans ederken farkında olmadan birçok fitness egzersizini yapıyor, tüm kasları çalıştırırken bir yandan da kardiyovasküler çalışma yapıyor, 50 dakikalık dersin sonunda yaklaşık 500-600 kalori yakıyorsunuz.
Zumba’nın birçok farklı versiyonu bulunuyor. Suda yapılanı, ağırlıklarla uygulananı, 50 yaş üstü kişiler için olanı… Sentao’da ise hareketler bir sandalye ile birlikte yapılıyor.
Dört yıl önce Türkiye’de ilk Zumba eğitimini Zumba’nın yaratıcısı Beto Perez’den alan Ağaoğlu My Club’un fitness eğitmenlerinden Zumba hocası Ayşegül Demirsoy, “Egzersizler sırasında ihtiyacınız olan tek şey ayakları yere sağlam basan bir sandalye ve kıvrak, hareketli ezgiler. Bir egzersiz aleti olarak kullanılan sandalye bazı hareketlerde kolaylık sağlarken, bazı hareketlerde işinizi oldukça zorlaştırıyor” diyor.

KARTLARI NASIL KULLANACAKSINIZ?
Elinizdeki kartlar Zumba Sentao derslerinde yer alan hareketlerden oluşuyor. Grup dersinde bu hareketler basit dans adımlarıyla süsleniyor ve müzik eşliğinde belli bir koreografi dahilinde uygulanıyor. 50 farklı egzersizden oluşan bu kartlarla Zumba derslerine hazırlanabileceğiniz gibi, hareketleri evinizde kendi kendinize de rahatlıkla uygulayabilirsiniz.
● Kartlar Isınma, Temel Egzersizler ve Esneme bölümlerinden oluşuyor. Her bir bölüme farklı bir renk verdik. Böylelikle egzersiz planınızı daha kolay oluşturabileceksiniz.
● Egzersiz turunuza ısınma kartları ile başlayın. Bu bölümde yer alan hareketler eklemlerinizi ve kaslarınızı hazırlayarak yaralanmanızı önleyecek. Temel egzersizler ve esneme kartlarının üzerinde hangi bölgeyi çalıştırdıkları-esnettikleri yer alıyor. Böylelikle isterseniz kalça-bacak çalışabilir, isterseniz karın egzersizleri yapabilir ya da kartları tüm vücudu çalıştıracak şekilde harmanlayabilirsiniz. Örneğin yeni başlayanlar üç-dört kırmızı kart ile ısındıktan sonra yedi-sekiz yeşil kart ile kaslarını çalıştırabilir ve sonunda da mor kartlarla vücutlarını esnetebilir.
● Temel egzersizlerde yer alan tekrar sayıları bir set içindir. Yeni başlayanlar set sayılarını düşük tutabilir. Daha ileri fitness düzeyinde olanlar set sayılarını iki ya da üçe çıkarabilir.

UYARILAR
● Egzersizleri her zaman temkinli, dikkatli bir şekilde uygulayın. Yanlış bir hareketin ya da vücudu fitness düzeyinden fazla zorlamanın yaralanmalara neden olabileceğini unutmayın.
● Egzersizleri uygularken karın kaslarını sıkı, kalçayı aktif, omurgayı dik tutun. Omuzlarınızı rahat bırakın; yukarı, kulaklarınıza doğru kaldırmayın. Boynu rahat, iki omuzun ortasında doğal pozisyonunda tutmaya özen gösterin.
● Önemli bir sağlık sorununuz varsa, özellikle bel ve boyun bölgenizde problem yaşıyorsanız egzersiz planınızı oluşturmadan önce lütfen hekiminize danışın.

haziran-2013-fitness-2-resim-2

Prodüksiyon: Aytaç Özkardaş GOZZI
Fotoğraf: Ozan KUTSAL
Eğitmen: Ayşegül Demirsoy

Formsanté Dergisi Haziran 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here