Formsanté

Dün ne yediğinizi biliyoruz

08042014 yuzlesme1

Şimdiye dek sayfalarımızda diyetisyenlerin diyet listelerine, önerilerine ve fit yemek tariflerine yer verdik. Ama bu kez rolleri değiştirdik. Beş diyetisyenden bir gün önce neler yediklerini, tüm samimiyetleriyle anlatmalarını istedik. Bakalım kim diyetine uydu, kim kaçamak yaptı?

08042014 yuzlesme5Uzman Diyetisyen Fatma TURANLI VARDARER

Kaçamak yapmıyor

“Beslenme alışkanlıklarım içinde kaçamak sayılabilecek pasta, şerbetli tatlılar, kızartmalar, hamur işi yiyecekler çok fazla yer almıyor. Genellikle sebze ağırlıklı olmak üzere balık, et ve peynir çeşitlerini tüketmeyi seviyorum. İçecek olarak su, çay ve bazı bitki çaylarını içiyorum. Kolalı içecekleri veya meyve sularını hiç tüketmiyorum. Arkadaşlarımla dışarı çıktığımda pizza, spagetti, kebap gibi yiyecekleri de yiyorum. Eğer tatlı yiyeceksem, sütlü tatlıları tercih ediyorum. Bir gün önce aşırı yemek yediysem, ertesi gün bol su içip, daha hafif öğünler tercih edip, mutlaka egzersiz yaparak bu durumu telafi ediyorum. Bu sayede de yıllardır aynı kilodayım, fazla değişiklik yaşamıyorum.

Hayatımın büyük bölümünde spor yaptım ama şu ara fazla egzersiz yapacak fırsat bulamadığım için sabahları ve akşamları işe gidip gelirken 15-20 dakikalık yürüyüşler, sabah evde 15 dakikalık esneme hareketleri yapıyorum. Hafta sonları ise yaklaşık 10 km yürüyüş yapmaya çalışıyorum.”

Sabah kalkınca:

10 adet yer fıstığı

3-4 adet fındık

4-5 adet kuru siyah üzüm

Ayrıca gün boyu su, 1-2 fincan bitki çayı ile 3-4 fincan da çay içtim.

08042014 yuzlesme6Uzman Diyetisyen Pınar KURAL ENÇ

Ödem giderici mönü uyguluyor

“Genel olarak beslenme düzenim değişmez. Ancak akşam saatlerinde özel davet ve programların olduğu günlerde, özellikle de hafta sonundan sonra vücutta kilo artışı ile beraber ödem oluşuyor. Bunu gidermek için de kahvaltıda yarım orta boy armut, 4 yemek kaşığı yulaf, 4 yemek kaşığı yoğurt yiyorum veya 1 bardak süt içiyorum. Öğle veya akşamları da özellikle 1 yumurtalı menemen veya yağsız omlet tüketmeye özen gösteriyorum.”

1 adet yumurta

1 adet tuzsuz etimek

08042014 yuzlesme7Uzman Diyetisyen Yeşim ÇELİK

Kilo vermeye çalışmıyor

“Kilo vermek isteyenlerin ara öğünlerini düzenli olarak tüketmesi gerekiyor. Oysa koruma programında üç ana öğünün yanı sıra, bir-iki ara öğün yeterli oluyor. Ben kilo vermeye çalışmadığım için ara öğün almam da gerekmiyor. Kaçamak yaptığım günlerde, ki haftada bir gün ile sınırlı, bir sonraki gün tükettiğim yiyeceklerin miktarını azaltıyorum ve mutlaka egzersiz süremi artırıyorum. Ayrıca günde ortalama 2-2,5 litre su içmeye gayret ediyorum.”

1 su bardağı süt

3-4 adet çeri domates

1 dilim tam buğday ekmeği

Ara:

1 avuç kuruyemiş (fındık, kuru üzüm, badem, 1 adet incir)

Yatana kadar 2-3 fincan şekersiz çay içtim. Gün boyu da 1,5 litre su tükettim.

08042014 yuzlesme8Uzman Diyetisyen Tuba KAYAN TAPAN

Planlı besleniyor

“Sağlıklı beslenmek çok önemli fakat hepimizin gün içinde katılması gereken toplantılar, seyahatler veya yemek davetleri olabiliyor. Bu da beslenme düzenimizi bozabiliyor. İşte bu noktada; ertesi günleri kurtarmak ya da eğer toplantı ve seyahat zamanı belliyse öncesinde ve sonrasında daha dengeli beslenmek gerekiyor.

Ben saat 17.00’de katılmam gereken toplantı nedeniyle akşam yemeğimi 20.30’a kaydırmak zorunda kaldım. Bu nedenle de çabucak hazırlanacak bir öğün planladım. Ama böyle bir akşamın sonunda telaş etmeye, kendinizi suçlu hissetmeye hiç gerek yok. Ertesi günü kurtarmak için yenilen besinin çeşitliliği ve miktarı önem taşıyor. Bu noktada iki seçeneğiniz var; ya ertesi gün fiziksel aktivitenizi artıracaksınız ya da aldığınız basit karbonhidrat (1,5 ince dilim ekmek), 1 köfte büyüklüğündeki et veya doymuş yağ alımını azaltacaksınız. Eğer benim gibi yarım porsiyon yediyseniz, ertesi günü daha kolay geçireceğinizi düşünüyorum. Ama daha fazla yediyseniz, hem fiziksel aktivite yapmanız, hem de basit karbonhidratı, et ve yağ miktarınızı dengelemeniz gerekiyor.”

1 dilim dil peyniri

1/2 kase limonlu mercimek çorbası

4 adet ızgara köfte

1 orta boy yeşil salata

(1 yemek kaşığı zeytinyağı ve limon ile)

5 adet yarım ceviz

Şekersiz Türk kahvesi

1/2 porsiyon tereyağlı, pul biberli, naneli hazır mantı

200 g yeşil salata

08042014 yuzlesme9Uzman Diyetisyen Çağatay DEMİR

Günde 4000 kalori harcıyor

“Şu an Erzurum’da kayak tatilindeyim ve tüm gün kayak yapıyorum. Bu da günlük ortalama kalori harcamama 2 bin kalorilik bir ek yapıyor. Böylece günde bazal metabolizma hızım dahil, ortalama 4 bin kalori harcıyorum. Bu nedenle öğünlerimde biraz bol kepçe yiyorum. Gündelik yaşantımda ise bunun yaklaşık yarısıyla besleniyorum.”

3 fincan şekersiz çay

2 köfte büyüklüğünde kıyma ve 1 yumurta ile hazırlanmış sebzeli kıymalı yumurta

4 dilim peynir (kaşar peynir-beyaz peynir karışık)