✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale

Üroloji ve Androloji Uzmanı Prof. Dr. Ömer Faruk Karataş


Ana Sayfa İlişki Afrodizyak nedir? Erkekler için afrodizyak gıdalar nelerdir?

Afrodizyak nedir? Erkekler için afrodizyak gıdalar nelerdir?

Tarih boyunca hem erkekler hem de kadınlar daha iyi cinsel birliktelik yapmanın yollarını aradılar. Cinsel tepki ve arzuyu artıran afrodizyaklar bu konuda en bilinen yöntem oldu. Cinsel isteği artıran en iyi besini bulma çabası tüm ırk, kültür, etnik köken ve yaşta yaygın görülen bir davranış olarak biliniyor. Bu konudaki pek çok bilgi de efsanelere dayanıyor. Peki, afrodizyak nedir? Afrodizyak gıdalar nelerdir? Erkekler için afrodizyak gıdalar nelerdir? Üroloji ve Androloji Uzmanı Prof. Dr. Ömer Faruk Karataş, sağlıklı bir cinsel hayat için tavsiyelerde bulundu ve afrodizyak gıdalar hakkında açıklamalar yaptı.

AFRODİZYAK NEDİR? *

Afrodizyak, cinsel isteği artıran besin ve şifalı bitkilere verilen addır. Kelimenin kökeni Yunan tanrıçası Afrodit’ten gelir. Afrodizyaklar aşk iksiri olarak da adlandırılır.

Afrodizyak ile libido tabiri sıklıkla birlikte kullanılır. Libido cinsel dürtü (şehvet) ve cinsel ilişkide bulunma isteğini ifade etmektedir. Hem erkekte hem kadında libidoyu etkileyen ana hormon testosterondur. Yaşla birlikte veya değişik hastalıklardan dolayı düşen testosteron libido azalmasına neden olabilir.

afrodizyak gıdalar

ERKEKLERDE CİNSEL İSTEĞİ ARTTIRAN BESİNLER NELERDİR? *

Kabul etmek gerekir ki tek bir besinin kesin olarak libidoyu artırdığı bilinseydi o besinin soyu tükenebilirdi. Sağlıklı cinsel hayat için sağlıklı beslenmek temel prensiptir. Bilimsel olarak kanıtlanmış libidoyu sürekli artırdığı kesin olarak bilinen bir besin yoktur. Tüketilmesinde sağlık açısından problem olmayan gıdaları kullanmakta ise bir sakınca bulunmamaktadır.

ERKEKLER İÇİN AFRODİZYAK GIDALAR *

  • Kuşkonmaz
  • kereviz
  • soğan
  • yumurta
  • havyar
  • baharatlı yiyecekler
  • bamya
  • karpuz
  • siyah ahududu
  • çam fıstığı
  • avokado
  • brokoli
  • çikolata
  • Ginko biloba
  • incir
  • muz

Kuşkonmaz, kereviz, soğan, yumurta ve havyar cinsel gücü artırdığı iddia edilen besinler arasındadır. İstiridye bu konuda adı sıklıkla geçen diğer bir besin. Aslında istiridye çinko bakımından zengin bir besindir. Çinko ise cinsel sağlık ve üreme sağlığı açısından çok önemlidir.

Baharatlı yiyecekler de tarihsel olarak bu manada çok talep gördüler. Özellikle kırmızı acı biber bu konuda çok meşhurdur. Kırmızı acı biber yendiğinde cinsel ilişki esnasında yaşanılana benzer şekilde kalp hızı ve metabolizma artar ve terleme olur.

Bamya; magnezyum, demir, folat, B vitamini ve çinko yönünden zengindir. Bu açıdan cinsel işlevi artırmada faydalı olabilir.

Siyah ahududu, fitokimyasal açıdan zengin bir yiyecektir. Hem libidoyu hem de cinsel dayanıklılığı artırdığı iddia edilmektedir.

Çam fıstığı, Arjinin ile yüklüdür ve bu madde kan damarlarının genişlemesini sağlar. Libido artırıcı besinler arasında sayılmaktadır.

Avokado, kalp sağlığına iyi gelen yağlar, B6 vitamini ve folik asitten zengindir. Vücuda enerji sağlar. B6 vitamini erkeklerde güçlü bir cinsel dürtü için anahtar olan hormon üretimine yardımcı olur.

Karpuz, vücutta arjinine dönüşen sitrülin maddesini içerir. Bu kimyasallar tıpkı viagranın etkisi gibi kan damarlarını rahatlatır.

Brokoli, östrojen seviyelerini düşürmeye yardımcı olarak erkeklerde libido artırıcı etki gösterebilir.

Çikolata tarih boyunca arzunun ve tutkunun sembolü olmuştur. Bir araştırmaya göre çikolata feniletilamin ve serotonin salınmasını teşvik etmekte ve bu sayede afrodizyak ve ruh halini değiştirici etkide bulunmaktadır. Görünen odur ki çikolatanın etkisi daha ziyade psikolojiktir.

Ginko biloba, ginko ağacının yaprağının özünden elde edilir. Çin tıbbında uzun zamandır kullanılmaktadır. Cinsel işlev bozukluğunun tedavisinde bazı çevrelerce kullanılmaktadır.

İncir ve muz besinsel anlamda güçlü ve libido artırıcı meyvelerdir.

Cinsel gücü artırdığı iddia edilen daha pek çok besin bulunsa da konuya bilimsel açıdan baktığımızda sağlıklı cinsel hayat için aşağıdaki dört madde çok önemlidir:

  • Çok çeşitli meyve ve sebze yemek
  • Tam tahıllar ve bol miktarda lifli gıdalar ile beslenmek
  • Zeytinyağı ve ayçiçek yağı gibi sağlıklı yağları diyete eklemek
  • Deniz ürünleri, kuru yemişler (özellikle fındık) ve baklagiller tüketmek

Cinsel isteği uyarıcı gıdaların yanı sıra asıl önemli olan bir diğer nokta da var olan isteğin sürdürülebilmesi ve devamlılığının sağlanabilmesidir. Bu nedenle afrodizyak ürünleri bilmek kadar cinsel isteği körelten durumları da bilmek ve bunlardan uzaklaşmak gerekir.

LİBİDOYU AZALTAN DURUMLAR *

Libidoyu azaltan şu durumlardan ise kaçınmak oldukça önemli:

  • Aşırı kilo
  • Kötü beslenme
  • Egzersiz yapmama
  • Kalitesiz ve düzensiz uyku
  • Susuz kalma
  • Aşırı alkol ve kafein kullanma
  • Sağlıksız ilişkiler
  • Stres

NOT: Sağlıklı bir cinsel hayat herkes için çok önemli olabilir. Bu konuda yaşadığınız sıkıntılar varsa kulaktan dolma bilgilerle hareket etmek yerine bir üroloji uzmana gitmeniz daha sağlıklı olabilir.

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here