Ana Sayfa Beslenme & Diyet Çarkıfelek meyvesinin (Passion fruit) faydaları nelerdir? Nasıl yenir?

Çarkıfelek meyvesinin (Passion fruit) faydaları nelerdir? Nasıl yenir?

Tropikal meyve tutkunları buraya! “Passion fruit” olarak bildiğiniz çarkıfelek meyvesinin en büyük özelliği uykusuzluk, depresyon ve strese karşı verdiği savaş… Ayrıca çarkıfelek bitkisi harmin, harmol, harman ve passiflora adı verilen alkaloitleri; flavon, glisosit ve sterol adlı diğer maddeleri içerir. Peki çarkıfelek meyvesi (passion fruit) vücuda faydaları neler? Hangi hastalıklara iyi gelir? Ve çarkıfelek meyvesi nasıl yenir?

ÇARKIFELEK MEYVESİNİN FAYDALARI *

  • Antioksidan görevi görür
  • Kilo vermeye yardımcı olur
  • Depresyona iyi gelir
  • Strese iyi gelir
  • Uykusuzluğu giderir
  • Seratonin (mutluluk hormonu) yükselmesine yardımcı olur
  • Göz sağlığını korur
  • Bağışıklığı güçlendirir
  • Kolesterol ve trigliseritleri düşürmeye yardımcı olur

100 gramında 10,4 gram lif bulundurmasıyla günlük lif ihtiyacınızın yüzde 28’ini karşılıyor. Güney Amerika’da yetişen bu meyve, A ve C vitaminlerinden zengin oluşuyla antioksidan görevi görüyor. Bu özelliğiyle kilo vermenize yardımcı oluyor. Depresyon, stres ve uykusuzluğa iyi geliyor. Kalorisinin ve şeker seviyesinin düşük olması nedeniyle diyabet hastalarının da tüketebileceği bir meyvedir. 

ÇARKIFELEK MEYVESİ (Passion fruit) NASIL YENİR? *

Peki ya çarkıfelek meyvesini nasıl seçeceksiniz? Kabuğu mor ve buruşuk olanları tercih etmelisiniz ve yemelisiniz.  Ortadan keseceğiniz çarkıfelek meyvesinin içini kaşık yardımıyla çıkarıp ister o şekilde isterseniz dondurma ya da yoğurt üzerine ekleyerek tüketebilirsiniz.

AVOKADONUN SAĞLIĞA FAYDALARI BESİN DEĞERİ VE KALORİSİ

MEYVEYİ Mİ YEMELİ, SUYUNU MU İÇMELİ?

En yüksek verimi almak için meyveyi mi yemeli, yoksa meyve suyu mu içmeliyiz? Bu sorunun cevabını Diyetisyen Perihan Kılıç’tan öğrendik. 

Bir portakalı kaç dakikada yersiniz? Peki ya meyve suyunu kaç dakikada içersiniz? Portakalı soymak, çiğnemek ve yutmak çaba gerektiriyor. Oysa iki-üç meyveden yapılmış meyve suyunu içmek ortalama birkaç dakika sürüyor. Posanın kan şekeri ve insülin üzerine de yararlı etkisi bulunuyor. Aynı zamanda düşük kalorili ve midede hacim kaplayarak doygunluğu artırıyor. Örneğin elmada 1 gram, elma suyunda ise 0,1 gram posa bulunuyor. Meyve suyunda posanın az olması da kilo kontrolünü zorlaştırıyor. Yapılan bir çalışma, meyve suyu içmenin çocuklarda obezite riskini yüzde 60 artırdığını gösteriyor.

Meyve suyu içmek yerine, meyvenin kendisini tüketmenin daha doğru bir davranış olduğu ortaya çıkıyor. Çünkü meyvenin suyunu sıkıp, içildiğinde posası azalıyor, bağırsakları düzenleyici etkisi kayboluyor. Glisemik indeksi meyveden yüksek olduğu için kişiyi daha çabuk acıktırıyor ve kilo kontrolünü zorlaştırıyor. Antioksidan ile vitamin kayıpları nedeniyle hastalıklardan koruyucu etkisi de azalıyor. İçecek olarak meyve suyu yerine, bitki çayları ve şeker ilavesiz sebze suları alternatif olabiliyor. 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here