Çigong egzersizleri

1273240110-0

1273240110-0Kökeni Çin’e dayanan Çigong, gevşemeye yardımcı olduğu kadar bağışıklık sistemini de güçlendiren egzersizlerden oluşuyor. Bu egzersizlerle organlarınızı sorunsuz çalıştırabilir, vücudunuzu enfeksiyonlardan koruyabilirsiniz. İşte 6 organımız için gerekli egzersizler.

Düzenli olarak Çigong egzersizleri yapmak insanı kısa bir tatil yapmışçasına dinlendiriyor, aynı zamanda enfeksiyonlardan da koruyor. Bunu biz değil konunun uzmanları söylüyor. Asya’dan gelen bu şifa sanatı nefes, hareket ve konsantrasyon üçgeninde işliyor.

Tarihsel kaynaklara bakıldığında Çigong’un temeli 5 bin yıl öncesine gidiyor. Çi ”yaşam enerjisi” anlamına geliyor. Gong da ”çalışma, egzersiz” anlamında. Çi, vücudumuzdaki organ ve hücreleri bir ağ gibi sardığı düşünülen meridyenler boyunca akıyor. Çi’nin varolduğuna inanılan 12 meridyenden akması için bir güne yani 24 saate ihtiyacı var. Bu akımın önüne herhangi fiziksel bir engel çıkması, stres veya çevresel faktörlerden akımın olumsuz etkilenmesi sonucu kendimizi yorgun, mutsuz veya gergin hissediyoruz. Uzmanlar Çigong egzersizleri sayesinde doğru nefes alındığını ve bu sayede de vücuttaki enerji blokajlarının da çözüldüğünü söylüyor.

1273240110-1 Neden Çigong?
Yapılan araştırmalar, Çigong egzersizlerinin beyaz kan hücrelerini ve onların faaliyetlerini artırdığını gösteriyor. Bunlar da hastalıklara karşı vücutta savunma oluşturuyorlar. Hatta bu yüzden Asya’da, kanser tedavisinde ve operasyonlardan sonra Çigong terapileri kullanılıyor.
Bağışıklık sistemimiz klasik Çin tıbbına göre 3 enerji merkezine ve bunlara ait meridyenlere bağlı. Alttaki merkezde böbrekler, mesane ve cinsel organlar var. Orta merkezde mide, dalak, pankreas ve karaciğer var. Üçüncü enerji kaynağı ise akciğer ve kalple birlikte göğüs kafesimizde bulunuyor. Dolayısıyla çigong egzersizleriyle bu organları güçlendirmek elimizde.

YEŞİM NUR MANTAŞ

Haberin devamı 2008 Ocak sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here