Ana Sayfa Fitness Fitness dünyasından…

Fitness dünyasından…

kulac-testi

Kulaç Testi
Yüzerken ne kadar başarılısınız test edin bakalım! 25 metrelik bir yüzme havuzunu bir uçtan diğerine kat etmek için genel olarak atılan kulaç ortalaması 20 ile 30 arasında değişir. İyi yüzücüler bu mesafeyi 10-14 kulaçla aşabilirler. Siz de kulaçlarınızı sayın ve başarı grafiğinizi gözlemleyin. Bir sonraki antrenmanınızda daha az sayıda kulaçla 25 metreyi aşmayı hedefleyin ve 20’nin üzerine çıkmamaya çalışın.

Yüzdükten sonra neden acıkırız?
Serin sularda kulaç attıktan sonra iştahınızın daha bir arttığını, acıktığınızı hissetmişsinizdir. Araştırmacılar bunun nedenini tam olarak bilmese de; serin suyun vücut ısısının düşmesine ve ciltteki kan damarlarının büzülmesine neden olduğunu ve bunun iştahı bastıran bazı hormonların salınmasına engel olabileceğini düşünüyorlar. yuzdukten-sonra-neden-acikiriz Yapılan bir araştırmaya göre, soğuk suda egzersiz yapan kişiler daha sıcak suda aynı egzersizi yapan kişilere göre yüzde 44 daha fazla kalori harcıyorlar. Peki denizden çıkar çıkmaz hemen açık büfeye mi koşmalı? Hayır, yüzme açlığına teslim olmanız, tuzağa düşmeniz gerekmiyor. Havuzdan ya da denizden çıktıktan hemen sonra, 15 dakika hızlı tempoda yürüyüp vücudunuzu ısıtarak açlığınızı erteleyebilirsiniz.

bos-mideyle-egzersizBoş mideyle egzersiz
“Eğer aç karnına egzersiz yaparsanız, vücudunuz enerji sağlamak için yağ yakacak, bu da size kilo kaybettirecek.” Mantıklı gibi görünüyor değil mi? Ama maalesef bu düşünce tamamiyle yanlış. Vücudunuz enerji için glikojen, yani parçalanarak kaslara ve karaciğere yerleşmiş olan karbonhidratları kullanıyor. Glikojen depolarınızı erittiğinizde vücudunuz enerji için kas dokularını kullanmaya başlıyor. Yani, sabah hiçbir şey yemeden kendinizi spor salonuna attığınızda kas yapmak yerine kaslarınızı eritiyor olabilirsiniz.

Devamı Formsante Dergisi Temmuz 2010 Sayısında…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here