Güne zinde başlamanızı sağlayacak 5 besin!

Sabah uyandığınızda tüm gücünüzü yerine getirecek vitamin ve mineral deposu besinlerle enerji dolun!

Herkesin “sabah insanı” olması ya da sabah kalktığında harika hissetmesi şart değil. çoğumuzun bazı sabahlar her zamankinden biraz daha düşük moda uyanabilmesi olası… İşte bu zamanlarda hem enerjinizi hem de modunuzu en sağlıklı şekilde yükseltecek besinlerden yardım almak gerekiyor. Sıralamaya başlayalım…

ELMA

içeriğindeki fruktoz sayesinde vücudun ihtiyacı olduğu şekeri doğal yollarla karşılayan elma, sindirim sistemini de düzgün şekilde çalıştırmaya yardımcı oluyor. Ayrıca antioksidanlar, avanoidler ve diyet lif açısından oldukça zengin. Kanser, hipertansiyon, diyabet ve kalp hastalıklarını da önlüyor.

YULAF

içeriğindeki karbonhidrat oranı sebebiyle sağlıklı bir enerji kaynağı olma özelliği taşıyor. Günün büyük bir çoğunluğunu tok geçirmenizi sağlayacak yulaf, sabah tüketildiğinde kan şekeri seviyesini düşürmeden, enerji desteği görevini tamamlıyor.

YUMURTA

Anne sütünden sonraki en besleyici besin yumurta. üstelik en kolay ulaşabildiğimiz protein kaynağı. Bu yönüyle de düzenli spor yapanların vazgeçilmez gıdası. Yumurta aynı zamanda kemiklerin korunmasına, osteoporozun ve raşitizmin önlenmesine de yardımcı olan, yararlı bir D vitamini kaynağı.

MUZ

Lif ve potasyum oranıyla ünlü muz, içeriğindeki hatrı sayılır sodyum miktarıyla da dikkat çekmeyi başarıyor. Sindirimi destekliyor, metabolizmayı hızlandırıyor ve kalp sağlığını koruyor.

BADEM

Beyin gelişimi ve sağlığı için gerekli olan birçok elemente ve bileşene sahip badem, Alzheimer hastalığına yakalanma riskini bile azaltabilecek güçte. Yüksek fosfor ve E vitamini sayesinde, alkali yiyecekler arasında en ön sıralarda yer alıyor. Düzenli olarak tüketildiğinde, iyi ve kötü kolestrolün dengelenmesine de yardımcı oluyor.

Hazırlayan: Elif Gürsoy

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here