Ana Sayfa Beslenme & Diyet Protein diyeti nasıl yapılır? Protein diyeti için ne yemeliyiz?

Protein diyeti nasıl yapılır? Protein diyeti için ne yemeliyiz?

Pek çok kişi tarafından tercih edilen protein diyeti nedir? Nasıl yapılır? Protein diyetinin faydaları nelerdir? Detaylarına birlikte göz atalım…

PROTEİN DİYETİ NEDİR? *

Fazla kilolarından kurtulmak veya kilosunu koruyarak, daha sağlıklı ve daha enerjik hissetmek isteyen herkes için protein diyeti tavsiye edilebilir. Çünkü ideal kilonuza ulaşmış olsanız bile, düşük karbonhidrat tüketerek beslenmek oldukça sağlıklı bir yaşam tarzıdır.

PROTEİN DİYETİNİN FAYDALARI NELERDİR? *

Düşük karbonhidratlı yaşamın sizi daha enerjik hissettirerek vücudunuz ve sağlığınız üzerinde olumlu bir etkisinin olacağını kolayca fark edebilirsiniz. Çünkü bu diyet birçok kalıntı kilonun kaybını ve iyi kolesterol üreten yüksek protein alımını destekler. Daha fazla protein tüketmek, açlığınız ve iştahınızı uzun bir süre kontrol edebilmeye yardımcı olabilir. Yapılan araştırmalarda yüksek proteinli diyetlerin daha dolgunluk hissi yarattığı ve yağ kaybının daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır.

PROTEİN DİYETİ İÇİN NELER YEMELİYİZ? *

Protein diyeti listesi hazırlarken, bünyenize uygun programı uygulamak sağlığınız açısından önemlidir. Protein açısından zengin besinleri; kaybetmek istediğiniz kilo miktarı ve spor programlarınıza göre eşleştirmeniz gerekir.

Protein açısından zengin, diyet sırasında tüketilecek başlıca besinler şunlardır:

YUMURTA *

Protein açısından en zengin gıdalar arasındadır. İhtiyacınız olan vitaminler, mineraller, sağlıklı yağlar, göz koruyucu antioksidanlar ve beyin besinleri için mükemmel bir kaynaktır.

BADEM *

Popüler bir yemiş türüdür. Lif, E vitamini, magnezyum gibi temel besinler açısından zengindir. Diğer yüksek protein açısından zengin kuruyemişler; Antep fıstığı ve kaju fıstığıdır.

TAVUK GÖĞSÜ *

Protein diyetlerinin en popüler bileşenlerinden biridir. Derisi olmadan tüketirseniz, vücudunuza kalori bakımından düşük bir protein kaynağı sağlarsınız. Tavuk göğsünü pişirmek çok kolaydır ve oldukça çok yönlüdür. Bu sayede çeşitli tarifler üretilebilir.

YULAF *

Mevcut en sağlıklı tahıllar arasındadır. Sağlıklı lifler, magnezyum, tiamin (B1 vitamini) ve benzer bileşenleri diyetiniz sırasında kolayca sağlarlar.

SÜZME PEYNİR *

Yağ ve kalorisi düşük bir peynir türüdür. Kalsiyum, fosfor, selenyum, B12 vitamini, riboflavin (B2 vitamini) açısından zengindir.

SÜZME YOĞURT *

çok kalın bir yoğurt türüdür. Tatlı ve tuzlu yemeklerle iyi uyum sağlar. Kremsi bir dokuya sahiptir ve oldukça yüksek protein içerir. Tam yağlı yoğurtlar da protein bakımından yüksektir, ancak daha fazla kalori içerirler.

SÜT *

vücudunuzun ihtiyaç duyduğu hemen hemen her besini içerir. İyi bir yüksek kaliteli protein kaynağıdır ve kalsiyum, fosfor ve riboflavin (B2 vitamini) bakımından yüksektir. Yağ alımınızdan endişe ediyorsanız, düşük veya sıfır yağlı süt diğer bir seçenektir.

BROKOLİ *

C vitamini, K vitamini, lif ve potasyum sağlayan sağlıklı bir sebzedir. Ayrıca kansere karşı korunmaya yardımcı olabilecek biyoaktif besinler içerir. Düşük kalorili olmasına karşın, çoğu sebzeye kıyasla protein bakımından yüksektir.

YAĞSIZ SIĞIR ETİ *

Protein bakımından yüksektir, ayrıca yüksek oranda demir, B12 vitamini içerir. Sığır eti, düşük karbonhidrat diyeti uygulayan insanlar için uygundur.

TON BALIĞI *

Oldukça popüler bir balık türüdür. Bir dizi pişmiş yemekte sıcak veya salatalarda soğuk şekilde yiyebilirsiniz. Yağ ve kalorisi düşüktür ancak zengin bir protein kaynağıdır. Diğer balıklar gibi, ton balığı da omega-3 yağları içerir.

KİNOA *

Birçoğunun süper yiyecek olarak kabul ettiği popüler bir yalancı tahıldır. Vitamin, mineral, lif ve antioksidan bakımından zengindir.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here