Ana Sayfa Sağlık Yüzde 100 sağlıklı yaşama merhaba

Yüzde 100 sağlıklı yaşama merhaba

iStock 000074701439 Full

Bugüne kadarki alışkanlıklarınızın bir kısmını değiştirip, bir kısmına veda ederek küçük tüyolarla yüzde 100 sağlıklı hayata merhaba deyin!

%11 – MUTLU OLUN

Büyüklerimiz “Eski eskide kaldı” dese de geçmişteki güzel ve tatlı anıları tazelemek insana kendini iyi hissettiyor. Eskiyi her ne kadar hafızanızda canlandırabiliyor olsanız da arada bir fotoğraflara bakmak, geriye gitmek gerekiyor. Yaşanmışlık, acısıyla tatlısıyla eski fotoğraflarda karşımıza yeniden çıkıyor. Siz kendinizi iyi hissetmek için, güzel anıları olanlara bakın, diğerlerini unutun. İngiltere’deki Open University’de yapılan bir araştırma, fotoğraflara göz atmanın çikolatanın verdiği haz ile aynı etkiyi yarattığına dikkat çekiyor. 

Küçük değişiklikler ilk başta çok tatmin edici gözükmeyelebilir. Ancak konu sağlık olunca ufak da olsa sağlıklı seçimler yaparak ruhsal ve fiziksel bütünlüğünüzü baştan aşağıya iyileştirebilirsiniz! Birkaç ufak tüyo ile hayatınızda köklü değişiklikler yapmanız mümkün. Beslenmenizde, modunuzda ya da egzersiz planınızda uygulayacağınız farklı tekniklerle sağlığın tanımını yeniden yapın. 

%15 – DAHA AZ STRES

Stresi hiçbirimiz sevmiyoruz ve olabildiğince uzak durmaya çalışıyoruz. Ancak günlük hayatın ve iş sorumluluklarının getirdiği bazı durumlar bizi stres olmaya doğru itiyor. Bu durumu tersine çevirip, iyi hissetmek de elimizde! O halde hem yağ yakıp hem de stresten arınmanın yollarından biri olan yürüyüşü hayatımıza daha fazla dahil etmemiz gerekiyor. İsterseniz işe gitmeden önce sabah erkenden, isterseniz işten geldikten sonra akşam vakti yürüyüşe çıkın, bu aktivite size çok iyi gelecek. Bir de etrafınızda oksijeni bol, yeşil alanlar varsa harika! Cortisol Connection kitabının yazarı Shawn Talbott, haftada üç kez yürüyüşe çıkmanın stresi yüzde 15 oranında azalttığını belirtiyor 

%13 – YÜKSEK ŞANS

Evlisiniz ve artık çocuk sahibi olmanın zamanı geldi diye düşünüyorsunuz… O halde hemen bir tatil rezervasyonu yapın ve güneye gidip güneşin tadını çıkarmaya başlayın. Çünkü güneşten gelen D vitamini, östrojen hormonunuza yüzde 13 oranında olumlu etkilerde bulunuyor. Güneş ışınları kadınlarda hormonal avantajlar sağladığı gibi erkeklerin de sperm gelişimini ve kalitesini güçlendiriyor. 

%11 – DÜŞÜK KOLESTROL

Bugüne kadar tükettiğiniz atıştırmalıklar hep zararlıydı değil mi? Cevabınız evet ise sizi hem sağlıklı hem de açlığınızı yatıştıracak Antep fıstıklarıyla tanıştıralım. Pennysylvania State University’de yapılan bir araştırma bu çok sevdiğimiz Antep fıstıklarınn kolestrol seviyesini kontol altına aldığını gösteriyor. Birkaç hafta boyunca günde iki kez yenen bir avuç Antep fıstığının kolestrolü yüzde 11 oranında iyileştirdiği söyleniyor. 

%20 – DÜZ BIR KARIN

Daha güzel bir bel gölgesini kim arzulamaz ki? Egzersiz planınızda H.I.I.T programına yer vererek üç ay içinde hayal ettiğiniz düz karına ulaşabilirsiniz. ABD’de yapılan bir araştırmaya göre H.I.I.T egzersizi iç organlarınıza yakın yerde biriken yağları eritmede yüzde 20 oranında etkili.

BAŞKA NELER YAPABİLİRSİNİZ?

• Doğru nefes almak hem zihin hem de beden sağlığı için büyük önem taşıyor. Nefes alıp verişinizi düzenli hale getirmek için egzersiz planınıza yogayı da ekleyebilirsiniz. Özellikle kobra ve aşağı bakan köpek hareketlerinde ciğer kapasitenizi yüzde 10 oranında genişletebilir, dolayısıyla daha sağlıklı nefesler alabilirsiniz.

• İşinizi yaparken bilgisayar başında vakit geçirenlerdenseniz, göz sağlığınıza ekstra dikkat etmeniz gerekiyor. 20-20 kuralını uygulayarak göz sağlığınızı tehdit eden durumlardan uzaklaşmanız olası. Bu kuralı uygularken her 20 dakikada bir, 20 saniyeliğine başka bir şeye bakmanız gerekiyor. Denemeden zarar gelmez, haydi bir şans verin!

• Öğünlerinizde karşılaştığınız fazla yağları tüketmek zorunda değilsiniz. Tek ihtiyacınız olan şey bir peçete. Gerektiği kadar yağı peçete yardımıyla emmesini sağlayarak alabilirsiniz. Böylece öğününüzdeki yağın yüzde 14’ünü görmezden gelmiş olacaksınız. 

Formsante 2016 – Şubat sayısı
Elif Gürsoy

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here