17 adımda fitnessta başarıyı yakalayın!

17-adimda-fitnessta-basariyi-yakalayin

Hazırlayan: Elif Gürsoy

Ne demişler? “Ne yaparsan yap, en iyisini yap” konu özellikle sağlık ve fitness olunca neyi, ne kadar yaptığımıza daha da dikkat etmek gerekiyor. Sağlıklı yaşam rutinlerimizi oluştururken de kendimiz için en iyisine odaklanmak şart. Hem egzersiz hem de beslenme kuralları kişiye özel planlanmalı. Sadece popüler olmasının dışında dikkate alınması gereken etkenler, bedeninize ve ruhunuza ne kadar iyi geldiği olmalı. Çünkü fitnessta başarıya giden yolda ancak bu şekilde ilerleyebilirsiniz. Bir de şu saydığımız maddelerle…

1. Fitness antrenmanları ve beslenme birbirinden ayrı düşünülemez. Yaptığınız antrenman türüne uygun olarak beslenmediğiniz sürece, egzersizin bir faydasını göremeyeceğiniz gibi, istemeyeceğiniz fiziksel geri bildirimlerle karşılaşabilirsiniz. Kilo almak gibi…

2. Egzersiz için doğru saati en iyi kendiniz bilebilirsiniz. Sabah ya da akşam yapılmalı gibi yazılı olmayan kurallara kulak asmadan yaşam koşullarınıza uyum sağlayacak şekilde en doğru egzersiz saatini bulabilirsiniz! Zaman dilimiyle ilgili direktiflere bağlı kalmayıp, kendi düzeninizi bulduğunuzda antrenmanınızdan daha çok keyif alacaksınız!

3. Düzenli egzersiz yaptığınız dönem boyunca yulaf ezmesi, avokado, çiğ kuruyemişler, muz, şekersiz fıstık ezmesi gibi yiyecekleri mutfağınızın olmazsa olmazı haline getirin.

4. “No pain, no gain!” yani “Acı yoksa, kazanç yok!” gibi motivasyonlara odaklanmak yerine, kendi mottonuzu yaratın. Egzersizlerinizde acı çekmediğinizde hiçbir olumlu etki alamayacağınızı düşünmeyin. Egzersizlerin amacı, şiddeti ile tekniği farklı olabilir ve acı çekmenize gerek yoktur. Neden fitness yaptığınızı her seferinde hatırlayın ve antrenman sonunda kendinizi çok iyi hissetmeyi hedefleyin.

5. Farklı antrenman türlerini denemekten çekinmeyin. Denemeye devam ettikçe hangi türü daha çok sevdiğinizi belirleyebilir, motivasyonu her daim yüksek tutabilirsiniz.

6. Antrenmanlarınız öncesinde beslenmenize dikkat edin. Egzersize başlamadan bir-iki saat önce sağlıklı enerji kaynakları tüketmeye çalışın ve sonrasında protein ile lif kaynaklarına yönelin. Düzenli olarak su içmeyi de unutmayın!

7. Müzik ruhun gıdası, fitness antrenmanlarının da olmazsa olmazı, değil mi? Sevdiğiniz ve size kendinizi iyi hissettiren parçaların yer aldığı çalma listenizi oluşturun, antrenmanın keyfini iki katına çıkarın!

8. Dijital mecralardan destek alın. Herhangi bir salona üye değilseniz ve kişisel eğitmenle çalışmıyorsanız, doğru bilgiyi internetten araştırarak ya da akıllı telefonlar için hazırlanan spor uygulamalarından edinebilirsiniz.

9. Sizi yapacağınız antrenmandan caydıracak her türlü etkene karşı dimdik durun! Zaman zaman arkadaşlarınız, zaman zaman da köşedeki berjer koltuk gibi sizi yolunuzdan alıkoyacak faktörleri görmezden gelin, hedefinizden şaşmayın! Acil durumlar olmadığı sürece, bahanelerin sizi ele geçirmesine izin vermeyin.

10. Öğrenmenin sonu yok, konu fitness antrenmanlarınız olduğunda bile öğrenmeye açık olun. Okuyun, araştırın. Gerekirse anatomiyle ilgilenmeye bile başlayın. Neden-sonuç ilişkisi temelinde yüzlerce bilgi edinmeye çalışın, fitness bilginizi geliştirmeye açık olun.

11. Kilo vermek için fitness yapıyorsanız şok diyetlerden, hızlı detoks programlarından uzak durun.

12. Eğer hem zaman hem de para konusunda yeteri kadar fırsatınız varsa mutlaka işin uzmanıyla çalışın. Kişisel spor eğitmeniyle daha sağlıklı şekilde ilerleyeceğinizden eminiz!

13. İstikrarlı olmak sizi başarıya daha da yaklaştıracak! Fitness antrenmanlarınızı mecbur hissettiğinizden değil, sağlıklı kalmak adına yapmaya çalışın. Ancak bu sayede düzenli olarak ilerleyerek, bir yaşam şekli haline getirebilirsiniz!

14. Hareketli ve aktif yaşam her anınızın motto’su olsun! Sosyal yaşam alışkanlıklarınız da en az egzersizleriniz kadar hareketli olsun. Sürekli koltukta oturmamak, yakın mesafe yerlere yürüyerek gitmek, apartmanda asansörü kullanmadan merdivenlerden inip çıkmak gibi… Ne dersiniz?

15. Ekipman konusunda doğru tercihler yapın. Özellikle ayakkabı ve tekstil ürünü seçerken zemin, terleme gibi etkenleri göz önünde bulundurarak ilerleyin.

16. Hijyene dikkat! Spor salonunda ya da özel alanlarda yaptığınız egzersizlerde havlu ve dezenfektan kullanmaya özen gösterin. Hiçbir şey sağlığınızdan daha değerli değil.

17. “Vaktim yok…” demekten vazgeçin. Çünkü vakit kendi kendine var olmaz, onu ancak siz yaratabilirsiniz. Fitness antrenmanınızı öncelikleriniz arasında konumlandırdığınız sürece problem kalmaz.

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here