7 Besleyici & Leziz Makarna

ekim-2011-yemek-resim-1

ekim-2011-yemek-resim-2Makarnalar hafif soslarla, taze sebzelerle, sağlıklı protein kaynaklarıyla pişirilirse besleyici tam bir öğün olabilir. İtalyan restoranı Piola’nın şefi Ahmet İleri bu ay formsanté okurları için birbirinden sağlıklı, besleyici makarnalar hazırladı.

Kaliteli durum buğdayı irmiğinden üretilen makarnalar aslında düşünülenin aksine son derece besleyici gıdalar. Öncelikle makarna kompleks karbonhidratlar sınıfında, yani kan şekerini birdenbire yükseltip düşürmüyor, içindeki şeker yavaş yavaş kana karışıyor. Bu da pankreası yormuyor, kan şekerini sabit tutuyor, kolaylıkla acıkmayı engelliyor. Makarnalar vitamin ve mineral yönünden de zengin gıdalar. Üstelik 5-10 dakikada kolayca pişirebileceğiniz bir tabak makarnayı, taze sebzeler, deniz ürünleri, baharatlar ve zeytinyağı gibi iyi yağlarla hazırlayacağınız bir sosla daha da besleyici bir hale getirebilirsiniz.

Mükemmel makarnalar için…
● Makarnanızı hiçbir zaman fazla pişirmeyin. İtalyanların “aldente” dedikleri kıvamda kısa süreli (paketlerde pişirme süreleri yazar) pişirerek dişe dokunur bir makarna elde etmek işin en önemli kısmı. Eğer sosla birlikte birkaç dakika daha ateşte tutacaksanız kaynama süresini daha da azaltabilirsiniz.
● Tuzlu suda, arada bir karıştırarak kaynatın. Süzgeçten geçirip sosun bulunduğu tavaya alın. Hiçbir zaman musluk suyuna tutmayın. Bu hem makarnadaki besinleri kaybetmenize neden olur, hem de makarna klor kokar.
● Önemli bir diğer kural da süzdükten hemen sonra sosla makarnayı buluşturmak. Bekleyen makarna formunu kaybeder. Bu nedenle çok kısa süren haşlama işlemine girişmeden önce sosu tavada hazırlamaya başlamak gerekir. Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here