Aç kalmadan kilo vermenin 8 yolu

iStock 000084029481 Full

Gün boyu aç kalarak ya da her gün aynı saatte, aynı yemekleri yiyerek bırakın kilo vermeyi, çok daha fazlasını aldığınızı biliyor muydunuz? Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan, yaza yaklaştığımız bu günlerde birçok kişinin kilo vermek için uğraşsa da çoğunun bunu gerçekleştiremediğini çünkü sağlıklı ve dengeli beslenmenin belli başlı kuralları olduğunu söylüyor. Dyt. Gürhan en sık rastlanan sekiz diyet yanlışını ise şu şekilde sıralıyor:

• Aç kalarak günü geçirmeye çalışmak.

• Her gün aynı saatte, aynı öğünleri yeme fikrine takılmak.

• Atıştırmalıklardan kaçınmak.

• Sürekli aç kalmak.

• Her zaman en az miktarda yemek yemeye çalışmak.

• Mideyi doldurmak için besin değeri düşük gıdalarla beslenmek.

• Yeteri kadar su tüketmemek.

• Çok çay-kahve içmek.

Bu davranışlardan kaçınmak, kilo vermenin önündeki en önemli engellerin ortadan kaldırılmasına yardımcı oluyor.

Ayın güzeli siyah mercimek
Anavatanı Suriye olan siyah mercimek, beluga adıyla da tanınıyor. Bu adı Beluga havyarından alıyor. Mercimek ailesinin en küçük üyesi olan siyah mercimek, özellikle vejetaryen ve vegan beslenenler için ideal bir seçenek. Kırmızı ve yeşil mercimeğin aksine daha kısa sürede pişebilen bu bakliyatın 120 gramı günlük lif oranını rahatlıkla karşılayabiliyor. Ülkemizde yeni tanınmasına rağmen kısa sürede popülerleşen bu bakliyat, lif bakımından oldukça zengin. Düşük yağ oranı nedeniyle kolesterol düşürücü liflere sahip olan siyah mercimek güçlü bir protein, potasyum, demir, fosfor ve folik asit kaynağı. Gluten içermemesi nedeniyle çölyak hastalarının da rahatlıkla tüketebileceği bu bakliyat tok tutmasının yanı sıra sinir sisteminin etkin çalışmasına yardımcı oluyor, kan basıncını düşürüyor, kişiyi diyabete karşı koruyor. Piştikten sonra parlak kabuğuyla özellikle çorba, salata ve meze olarak tüketilebiliyor. 100 gram kuru siyah mercimek 362 kalori. Ayrıca 24 gram protein, 63 gram karbonhidrat, 1,6 gram yağ, 30 gram lif ve 39 mg kalsiyum içeriyor.

Çocuğum yemek yemiyor
Anneler hep çocuğunun iştahsız olduğundan şikayet ediyor. Onun sağlıklı beslenmesi için elinden geleni yapan anneler, çocukları kandırmaktan zorlamaya dek sayısız yola başvuruyor. Çocukların kimi zaman yemek yemeyi reddederek ailesinin dikkatini çekmeye çalıştığını belirten Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Neşe Karaaslan Bıyıklı, bu konuda alınacak önlemlerin başında doygunluğu artıracağı için yemekten bir saat önce ve yemek sırasında sıvı besin miktarının kısıtlanması gerektiğinin altını çiziyor.

Baklayı bekletmeyin
Vitamin ve protein açısından son derece zengin bir besin olan bakla; A, B, C, B1, B2, B6 ve K vitaminlerinin yanı sıra bol miktarda potasyum, kalsiyum, demir ve magnezyum içeriyor. Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, kuru ve taze olarak tüketilebilen bu besinin hazmı kolaylaştırıp, idrar yollarını temizlediğini belirterek, böbrek sağlığı için de son derece faydalı olduğunu söylüyor. Ancak bu faydalarına rağmen bakla konusunda bilinmesi gereken en önemli şey, bu besinin pişirildiği gün tüketilmesi gerektiği! Çünkü piştikten sonra birkaç gün bekleyip, öyle tüketilen bakla karaciğeri yorabiliyor. Vücutta su tutma özelliği nedeniyle çok sık tüketmemek de gerekiyor.

Formsanté 2016 – Mayıs sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here