Ayın güzeli Brüksel lahanası

ocak-2013-beslenme-raporu-resim-1

Bu minyatür lahanalar, içeriğinde tümör gelişimini baskıladığı bilinen sülforan adlı kimyasal madde nedeniyle, güçlü kanser savaşçıları olarak tanınıyor. Ancak bu etkisinden faydalanmak için nasıl pişirdiğiniz çok önemli… Brüksel lahanası kaynatılarak pişirildiğinde, değerli içeriğinin yaklaşık yüzde 80’ini suya bırakıyor. En yüksek faydayı sağlamak için buharda pişirilmesi öneriliyor. Satın alırken ise yapraklarının solgun ve sararmış olmamasına, parmaklarınızla sıktığınızda içinin sıkı olmasına dikkat etmelisiniz. İyi bir lif kaynağı olan Brüksel lahanasının dört-altı adedi günlük C vitamini ihtiyacını karşılıyor. C vitamininin yanı sıra A vitamini içermesi sayesinde cilt sağlığını da destekliyor.

ocak-2013-beslenme-raporu-resim-3Tarçın, ağız içindeki bakterilerle mücadelede en önemli silahlardan biri. Siz de içeceklerinize toz tarçın ya da tarçın çubuğu ekleyebilirsiniz…

ocak-2013-beslenme-raporu-resim-2Bu minerale dikkat!
Kükürt tüketimi, vücudun oksijen dengesini ve bağışıklık sistemini koruyarak beyin fonksiyonlarının çalışmasını destekliyor. Bu mineralin bazı zararlı bakteriler üzerinde öldürücü etkisi de bulunuyor. Kalp ve damar hastalıkları riskini de düşüren kükürt; havuç, soğan, sarımsak, kereviz, turp, lahana, ıspanak, muz, maydanoz, marul, patatesin yanı sıra kırmızı et, tavuk, balık ve yumurtada bulunuyor.

ocak-2013-beslenme-raporu-resim-4Omega 3 yemenin tam zamanı
Bağışıklık sisteminin önemli destekçilerinden Omega 3, uskumru, somon, ton gibi derin ve soğuk sularda yaşayan balıklarda; ceviz, badem fındık, fıstık gibi yağlı tohumlarda ve koyu yeşil yapraklı sebzelerde bulunuyor.
ocak-2013-beslenme-raporu-resim-5
Formsanté Dergisi Ocak 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here