Bedeninizi yaza şimdiden hazırlayın

21032014 yazahazirlik

Artık silkinip, kendinize gelme zamanı! Bahar yorgunluğunu, depresyonları bir kenara bırakın. Başınızı kaldırıp güneşe bakın. Yaz size koşar adım gelirken, ona kollarınızı açmayacak mısınız? O zaman vakit, yenilenme ve tazelenme vakti…

Nihayet bahar geldi! Güneş sıcacık yüzünü bize dönerek, içimizi ısıtıyor. Neşe, heyecan ve mutluluğun mevsimi yaza adım adım yaklaşıyoruz. Peki, bedeniniz bu döneme hazır mı? Daha fazla vakit kaybetmeden, şimdiden hazırlık yapmak en doğrusu olsa gerek… Aksi halde, kış boyu hayalini kurduğunuz güzel günlerin keyfini dilediğiniz gibi süremeyeceksiniz. Alınacak önlemleri, “Yaşamınızı değiştirmeye; size uymayan programları bir kenara bırakıp, kendinizi dinleyip, doğru beslenip, hangi egzersizin size iyi geldiğini algılayarak başlayın” sözleriyle ifade eden Beslenme ve Diyet Uzmanı Simge Çıtak ile yaz mevsimine girerken yapılması gerekenleri, sağlıklı bir yaşamın önceliklerini görüştük.

 

Doğru beslenmeyi öğrenin

Herkes dengeli ve doğru beslenmenin önemini bilse de önceliği kilo kaybetmeye veriyor. Bu yıl kendinize bir iyilik yapın ve doğru beslenmeyi öğrenin! Böylece, belki ağır ağır ama sağlıklı ve kalıcı kilo kaybedebileceğinizi unutmayın. Hayatınız boyunca sürdürebileceğiniz doğru beslenme alışkanlıkları edinerek, bedeninize yarar sağlamayan besinlerden uzaklaşın. Beslenme düzeninizde sebze ve meyveye bolca yer verin ama her şeyi mevsiminde tüketmek gerektiğini unutmayın. Örneğin bu ay çilek yiyin fakat karpuz için biraz daha bekleyin.

 

Yaşam kaynağınızdan uzak kalmayın!

İnsanın varlığını sürdürebilmesi için gereken en temel ihtiyaçların hava ve su olduğunu unutmayın. İstemsizce nefes aldığınıza göre, ne kadar su tüketmeniz gerektiğini siz belirleyin. Vücudunuzun size verdiği işaretleri iyi algılayın ve günde en az iki litre su içmeye özen gösterin. Besinlerin sindirimini, emilimini ve hücrelere taşınmasını sağlayan suyun, vücuttaki zararlı toksinlerin atılmasında da önemli rol oynadığını unutmayın. Eğer yeteri kadar su içemediğinizi düşünüyorsanız, tadını ve görüntüsünü daha cazip hale getirmek için içtiğiniz suya limon ya da meyve dilimleri ekleyin.

 

Uykunuzdan ödün vermeyin!

Uykunun sağlığınız için önemini unutmayın ve kendi ritminizi bulun. REM uyku evrelerinin her biri 1.5 saat sürdüğüne göre, günde 6 ya da 7.5 saat uyumaya çalışın. Süresi kadar, uyunan ortamın ve uykunun kalitesine de özen gösterin. Uyku kaynaklı sorunların birtakım hastalıkların yanı sıra yorgunluk, konsantrasyon bozukluğu ile iştahsızlık gibi sosyal ve mesleki yaşamınızı etkileyecek problemlere yol açabileceğini unutmayın…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here