BLT dersi ile vücudunuzu yaza hazırlayın yağ yakarken sıkılaşın

nisan-2012-fitkart-resim-1

formsanté’nin hediyesi egzersiz kartlarıyla popüler fitness derslerinden BLT cebinizde. Kaslarınızı sıkılaştırırken yağ yakmanızı da sağlayarak ince, seksi hatlar vaat eden programı uygulamaya hemen başlayın, yaza formda girin!

Alt ve üst kas gruplarını aynı anda çalıştıran fonksiyonel egzersizlerden oluşan BLT (Butt, Leg, Tranversus Abdominus) dersi, yağ yakım nabzını düşürmeden tempolu bir şekilde müzik eşliğinde uygulanıyor. MyClub fitness eğitmenleri Onur Paksoy ve Ayşegül Demirsoy ile birlikte yaptığımız çalışma sayesinde bu popüler dersi siz de evinizde uygulayabileceksiniz. BLT ile ilgili bilgi veren Paksoy, “Derse özellikle kadınlar çok yoğun ilgi gösteriyor. İki yılı aşkın bir süredir verilen derse ilgi hiç eksilmedi. Katılımcılar olumlu sonucu kesinlikle bedenlerinde hissediyor” diyor.

Ders üç bölümden oluşuyor:
■ ISINMA-ESNEME
■ TEMEL HAREKETLER
■ AKTİF ESNEME

KARTLARI NASIL KULLANACAKSINIZ?
● 1. egzersizden 50. egzersize kadar her karta bir numara verdik. Bu sırayı takip ederek egzersizleri uygulayın. En başta kaslarınızı egzersize hazırlayacağınız, ısınacağınız 10 egzersiz bulunuyor. Bunlardan sonra temel hareketlere geçebilirsiniz. En son olarak ise ‘dinamik esneme’ kartlarını kullanarak dersi tamamlayın.
● Nabzınızı yağ yakım düzeyinde tutmak ve tıpkı kardiyo egzersizlerinde olduğu gibi yağ yakabilmek için ‘temel egzersizleri’ ara vermeden süper setler şeklinde uygulayın. 4 karttaki egzersizi uyguladıktan sonra 3-5 saniye dinlenebilirsiniz.
● Tempolu müzikler eşliğinde çalışmanız sizi motive edecektir. Sevdiğiniz şarkılardan bir liste hazırlamakla işe başlayabilirsiniz.
● Esneme egzersizlerini ise daha yavaş tempoda nefesinizle birlikte uygulayın. Egzersizin sonunda uygulayacağınız dinamik esneme hareketleri vücudunuzu rahatlatırken postür bozukluklarına da iyi gelecek.

UYARILAR
● Egzersizleri her zaman temkinli, dikkatli bir şekilde uygulayın. Yanlış bir hareketin ya da vücudu fitness düzeyinden fazla zorlamanın yaralanmalara neden olabileceğini unutmayın.
● Yeni başlayanlar tekrar sayılarını daha düşük tutup zamanla artırma yoluna gidebilirler.
● Egzersizleri uygularken karın kaslarını sıkı, kalçayı aktif, omurgayı dik tutun. Omuzlarınızı rahat bırakın; yukarı, kulaklarınıza doğru kaldırmayın. Boynu rahat, iki omuzun ortasında doğal pozisyonunda tutmaya özen gösterin.
● Önemli bir sağlık sorununuz varsa, özellikle bel ve boyun bölgenizde problem yaşıyorsanız egzersiz planınızı oluşturmadan önce lütfen hekiminize danışın.

Aytaç Özkardaş GOZZİ
Fotoğraflar: Ozan KUTSAL

Formsanté Dergisi Nisan 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here