Çukurları doldurun

nisan-2011-pufnoktasi

Bacakları saran, popoya kadar ilerleyen, hatta kolları ve göbeği de ele geçiren baş belası selülitlerle savaşmaya hazır mısınız?

Yaz yaklaştıkça kadınların korkulu rüyası olan selülit de akıllara gelmeye başlıyor. Kış aylarında kapalı kıyafetlerin altında dikkat çekmeyen, hatta çoğu zaman unutulan selülitler için yaz ayları kurtuluşun günüdür. Artık gün ışığına çıkmanın vakti gelmiştir. Peki, sizin için durum nasıl? Selülitlerinizle yaza girmeye cesaretiniz var mı? Eğer cevabınız “cesaretim yok” ise, çok geç olmadan önleminizi almalısınız.
Egzersiz yapın
Çoğunlukla spora ayrılacak zaman olmadığından şikayet ediliyor. Ancak hepimiz biliyoruz ki, selülitin bir numaralı düşmanı egzersiz yapmak. Selülitlerinizden kurtulmak istiyorsanız haftada 4-5 kez 20 dakikalık egzersizler yapmalısınız. Spor salonunda çalışabileceğiniz gibi, evde kendiniz de bacakları çalıştıran egzersizleri uygulayabilirsiniz. Bunun dışında yürüyüş yapabilir ya da bisiklete binebilirsiniz. Evde kendiniz de pratik çözümler geliştirebilirsiniz. Örneğin asansöre binmek yerine merdiven çıkabilir, markete arabayla gitmek yerine yürüyebilirsiniz.
Masaj yapın
Uzmanlar, masajın tek başına selüliti yok etmediğini, ama selülit oluşumunu engellemede etkili olduğunu belirtiyorlar. Doğal kıllı bir vücut fırçası kullanarak, selülitin olduğu bölgeleri, cilt kuruyken fırçalamak da selülitin oluşmasını engelliyor.
Bakım yapın
Elma sirkesi masajı Haftada bir gün elma sirkesiyle selülitlerinizin olduğu bölgeye masaj yapabilirsiniz. Çok etkili olduğunu göreceksiniz.

Beslenmeye dikkat edin!
● Selülitle savaştaki en büyük yardımcılardan biri bol su içmek. Yeterince su içilmediğinde vücut susuzluk çekiyor, bu da selülitin oluşmasına zemin hazırlıyor.
● Dikkat edilmesi gereken bir diğer konu da alkol kullanımı. Alkol kana çabuk karıştığı ve karaciğerle böbreklerin fazla çalışmasına neden olduğu için atık maddeler vücuttan kolayca atılamıyor. Bu da selülitin oluşmasına neden oluyor.
● Süt ve süt ürünlerini tüketirken yağsız olanlarını tercih etmelisiniz. Kaşar, krema gibi yağlı süt ürünlerden ise uzak durmalısınız.
● Tuz tüketimini mutlaka sınırlamalısınız.
● Nikotin de selülit oluşumunun nedenlerinden biri.
Oksijenin tükenmesine neden olan nikotin, vücuda giren C vitamini ve çinkonun etkisini azaltıyor. Bu da hücrelerin zarar görmesine neden oluyor.
● Yağlı kırmızı etten uzak durmak gerekiyor. Sucuk, salam, pastırma gibi şarküteri ürünleri de selülit oluşumuna neden olabiliyor.
● Aşırı kahve tüketiminin de selülite yol açtığı biliniyor. Bu nedenle kafein içerikli kahve tüketmek yerine bitkisel çay içmeye özen göstermelisiniz.
● Şeker oranı yüksek besinlerden uzak durmak gerekiyor. Hamur tatlıları, pastalar, çikolata ve kek gibi besinlerden tüketmemelisiniz.

Ürünler
1. Avon Solutions Body selülitli bölgeler için biçimlendirici bakım, 35 TL. 2. Attirance elmalı anti selülit kremi, 69 TL.
3. Transvital Perfecting Body Lift, 254 TL.
4. Shiseido Advanced Body Creator Aromatic Sculpting Gel selülit kremi, 130 TL.
5. Dr. Murad Firm and Tone serum, 210 TL.
6. Cellex-C Cellulite Smoothing Complex selülit jeli, 135 TL.
7. Dermaxime Cellumend anti selülit kremi, 150 TL.
8. Sisley Phyto Svelt selülit kremi, 345 TL.
9. Nuxe Huile Minceur Body inceltici yağ, 75 TL.
10. OHT selülit ve çatlak köpüğü (ikili tüp), 250 TL.
11. Oriflame Perfect Body karın bölgesi için sıkılaştırıcı krem, 23.90 TL.
12. Biotherm selülit kremi, 99 TL.

Nilgün Yıldız

Formsante Dergisi 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here