Ana Sayfa Beslenme & Diyet En iyi 6 beslenme alışkanlığı

En iyi 6 beslenme alışkanlığı

en-iyi-alti-beslenme

Sağlıklı beslenmek için neler yemeli? En iyi 6 sağlıklı beslenme alışkanlığını Formsanté arşivinden (2010) derledik:

  • Tam tahılları seçin: Rafine un, beyaz pirinç gibi işlenmiş tahıllar yerine daha fazla lif ve besin öğesi içeren kahverengi pirinç, yulaf, bulgur gibi tahılları seçin.
  • İyi yağlar faydalıdır: Zeytinyağı, kanola yağı, kabuklu yemişlerin yağları gibi ‘doymamış yağları’ tercih edin. Tam yağlı süt ürünlerini azaltarak ve tavuk, kırmızı et gibi ürünleri yağsız yiyeyerek doymuş yağ tüketiminizi sınırlayın. Trans yağlardan tamamen uzak durun.
  • Akıllı atıştırın: Öğün aralarında besin değeri düşük ve zararlı aburcuburlar yerine meyveler, tahıl gevrekleriyle zenginleştirilmiş az yağlı yoğurt gibi sağlıklı atıştırmalıklar seçin.
  • Kahvaltı yapmayı ihmal etmeyin: Lif yönünden zengin karbonhidratlar, protein ve sağlıklı yağlar güne başlamanız için gereken enerjiyi sağlayıp, metabolizmanızı hızlandırır.
  • Mevsiminde tüketin: Meyve ve sebzeleri mevsiminde yemeye dikkat edin. Yollarda besin değerlerini ve tazeliklerini kaybedeceklerini hesaplayarak size yakın bölgelerde üretilmiş olan ürünleri tercih edin.
  • Kaliteli protein tüketin: Balık, derisi alınmış tavuk, yağsız et, az yağlı süt ürünleri ve yumurta gibi doğru protein kaynaklarını seçin. Soya ürünleri, mercimek, fasulye, nohut gibi vejetaryen protein kaynakları da oldukça sağlıklı tercihlerdir.

Ayın güzeli Ayva (Cydonia oblonga) *

Nefis sarı rengi, mis gibi kokusuyla sonbaharın sembolü bu meyve en çok ülkemizde yetiştiriliyor. Yemesi belki diğer meyveler kadar kolay değil ama ondan yapılan marmelatların, reçellerin, kompostoların tadına doyum olmuyor. Reçel yapımında sıklıkla kullanılmasının nedeni bol miktarda pektin içermesi. Ayva, aynı zamanda diyet lifleri, C vitamini, mineraller yönünden de oldukça zengin. Türk mutfağında tatlısından tuzlusuna birçok yemekte kullanılan ayvanın kalp, akciğer, boğaz, mide, göz, bağırsak ve ağız rahatsızlıklarının tedavisinde faydalı olduğu düşünülüyor. İshalin, ağızdaki yaraların, grip ve nezlenin tedavisinde de kullanılıyor.

ayva Besin tablosu
(92 gramlık bir adet ayvada) *

Enerji 52 kcal.
Toplam karbonhidrat 14 gr. %5
Diyet lifi 2 gr. %7

Vitaminler
A vitamini 36.8 IU %1
C vitamini 13.8 mg. %23
E vitamini – –
Niasin 0.2 mg. %1
Folik asit 2.8 mcg. %1

Mineraller
Kalsiyum 10 mg. %1
Potasyum 181 mg. %5
Fosfor 15.6 mg. %2
Magnezyum 7.4 mg. %2
Selenyum 0.6 mg. %1
Demir 0.6 mg. %1

* Satır sonlarındaki yüzdeler, günlük ihtiyacın ne kadarını karşıladığını gösterir.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here