FARK ETMEDEN KAS YAPIN

ekim-2012-fitness-raporu-resim-1

Eğer bir ofiste çalışıyorsanız saatlerce sandalye üzerinde oturmaktan postürünüzde sorunlar oluşabilir. Sırtınızı, omuzlarınızı ve karın kaslarınızı kullanarak postürünüzü düzeltebilirsiniz. Üst bacaklarınızın içine küçük bir top sıkıştırın ve sıkıp bırakarak addüktör kaslarınızı çalıştırın. Ayrıca ofiste bir egzersiz topunun üzerine oturmak da sırt, bel ve boyun sağlığınızı koruyabilir.

ekim-2012-fitness-raporu-resim-2Ayın ürünü
Kalp atışlarınızı ölçen saat
Timberland’ın maceraperest saat modeli Washington Summit tarih, hava durumu, basınç, yükseklik değerlerinin yanı sıra kalp atış hızınızı da gösteriyor. Egzersiz moduna sahip olan ‘Washington Summit’le egzersiz yaparken ne kadar kalori yaktığınızı hesaplayabiliyor, kalp atış hızınızı görebiliyorsunuz. Saatte geri sayım yapan kronometre ve adımlarınızı sizin yerinize sayan pacer özelliği de mevcut.

ekim-2012-fitness-raporu-resim-4Egzersizin de fazlası zararlı!
Hareketsiz bir yaşamın yarattığı sorunlar kadar sık rastlanmasa da fazla egzersizin de birtakım sakıncaları var:
Dinlenmeden vücudu zorlamak: Gereğinden fazla egzersiz yapmak ve yeteri kadar dinlenmemek stres hormonu kortizolun artmasına, bu da bel çevresinde yağlanmaya neden olabilir.
Boş mideyle egzersiz yapmak: Mideniz guruldarken egzersiz yapmak kasların çalışabileceği hızı düşürür. Düşük kan şekeri beyninizi etkileyerek egzersizi çok daha zorlaştırır.
Tüm gün egzersiz yapmak: Çok uzun süren egzersizler daha fazla enerjiye gereksinim duyar. Vücudunuz enerji ihtiyacını karşılamak ve kendisine yakıt sağlamak için kas dokularına zarar vermeye başlar.

ekim-2012-fitness-raporu-resim-3Meme kanserinden
korunmak için adım atın Tempolu yürüyüş ve düzenli egzersiz vücudunuzdaki östrojen düzeyini düşürmeye yardımcı olarak meme kanseri riskinizi yüzde 18 oranında azaltabilir!

Formsante Dergisi Ekim 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here