Ana Sayfa Fitness Fit kartlarla 20 dakikada daha ince daha sıkı!

Fit kartlarla 20 dakikada daha ince daha sıkı!

haziran-2011-fitkart-resim

formsanté’nin hediyesi fit kartlarla eğlenceli bir fitness çalışmasına hazır mısınız? O halde ihtiyacınıza göre seçin, sıralayın, kendi fitness programınızı oluşturun!

Seç, sırala, uygula… formsanté’nin hediyesi fit kartlarla 52 egzersiz avucunuzun içinde. Plajda, bahçede ya da salonunuzda uygulayabileceğiniz bu egzersizler forma girmenize yardımcı olurken, egzersizi bir oyuna çevirecek. Coliseum Sportif Yaşam Merkezi Fitness ve Pilates Eğitmeni İrem Aydın ile birlikte hazırladığımız 52 kartı vücudunuzun fitness düzeyine göre istediğiniz gibi seçip, harmanlayıp, uygulayabilirsiniz. Kartlarda her kategoriye farklı bir renk verdik. Böylelikle kendiniz için bir program oluşturmak istediğinizde işiniz kolaylaşacak. Örneğin o gün her gruptan birer egzersiz yapmak istiyorsanız her renkten birer kart seçebilirsiniz. Ya da sadece karın kaslarını çalışmak istiyorsanız kırmızı kartlardan bir program hazırlayabilirsiniz.

Kartları nasıl kullanacaksınız?
■ Yeni başlayanlar her gün bir renkten 2-3 kart seçerek tek kas grubunu çalıştırabilir. Örneğin bir gün kol, diğer gün karın gibi. Tek grup çalışıldığında ara verilmesine gerek yoktur. Her gün farklı bir kas grubu çalıştırılabilir.
■ Yine yeni başlayanlar, her gruptan 1 kart seçip (esneme hariç, esnemeyi egzersizden sonra tüm kartları kullanarak yapın) farklı kasları bir defada çalıştırabilir. Bu durumda egzersizler arasında 1-2 gün dinlenilmesi gerekir.
■ Daha ileri fitness düzeyinde olanlar tüm renklerden 2’şer ya da 3’er kart harmanlayabilir.
■ Egzersiz programınızı kardiyo çalışmalarıyla çeşitlendirmeyi unutmayın. Ara günlerde yapacağınız 30-45 dakika yürüyüş, koşu, yüzme gibi egzersizlerle yağ yakım sürecini hızlandırın. Beslenme düzeninize dikkat etmeyi ve bol bol su içmeyi ihmal etmeyin.

Uyarılar
■ Egzersizleri her zaman temkinli, dikkatli bir şekilde uygulayın. Yanlış bir hareketin ya da vücudu fitness düzeyinden fazla zorlamanın yaralanmalara neden olabileceğini unutmayın. Egzersizlerden önce ısınmayı, sonrasında kaslarınızı esnetmeyi unutmayın.
■ Önemli bir sağlık sorununuz varsa, özellikle bel ve boyun bölgenizde problem yaşıyorsanız egzersiz planınızı oluşturmadan önce hekiminize danışın.

Ne gerekiyor?
■ Fitness matı, iki adet dambıl (ağırlıklarını kondisyon durumunuza göre belirleyin), egzersiz topu, step tahtası.

HANGİ RENK HANGİ BÖLGEYİ ÇALIŞTIRIYOR?
haziran-2011-fitkart

Formsante Dergisi Haziran 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here