Kanserden koruyan Baklagilli kış mönüleri

Mercimek, kuru fasulye, nohut… Eğer bunlar size şişmanlatan besinleri çağrıştırıyorsa fikrinizi değiştirmenizin tam zamanı. Bu baklagil ailesi, hem protein ve mineral açısından zengin, hem de sindirim sırasında kanserden koruyan yağ asidi üretiyorlar.

BEZELYELİ SPAGETTİ
(4 kişilik)

MALZEMELER

300 gr konserve bezelye, 50 gr çam fıstığı, 70 gr beyaz peynir
2 çorba kaşığı fındık yağı, 70 ml sebze suyu, 250 gr spagetti,
200 gr mantar, tuz ve karabiber

HAZIRLANIŞI

Öncelikle yapışmayan bir tava alın. İçinde çam fıstığını yakmamaya özen göstererek sarartın, ardından mantar, bezelye ve beyaz peyniri ekleyin. Fındık yağı ve sebze suyuyla birlikte hepsini karıştırın. Tuz ve karabiber eklemeyi de unutmayın. Daha sonra büyük bir tencere alın ve dilediğiniz kadar tuz eklediğiniz kaynamış suyun içine spagettileri atarak 6- 8 dakika boyunca pişirin. Ardından makarnaları ve çam fıstıklı, mantarlı ve bezelyeli karışım sosuyla servis edin.

BARBUNYALI ISPANAK
(8 kişilik)

MALZEMELER

150 gr haşlanmış barbunya, 750 gr ıspanak, 3 çorba kaşığı fındık yağı, 3 çorba kaşığı bal, 1 adet limon, 1 diş sarmısak, 1 adet soğan, 2 çorba kaşığı zeytinyağı, Yarım bardak sebze suyu, 2 kaşık Hindistan cevizi sütü, biberiye, tuz ve karabiber

HAZIRLANIŞI

Önce bir kabın içinde bal, fındık yağı ve limon suyunu iyice çırpın. Bu karışımı barbunyaların üzerine dökerek bir süre dinlenmeye bırakın. Bu süre boyunca da ıspanakları sapını koparttıktan sonra soğuk soyun altında iyice yıkayın. Sarmısakları ve soğanı ince ince dilimledikten hemen sonra, zeytinyağlı tavanın içinde pembeleştirin. Ispanakları ekleyin ve 5 dakika boyunca karıştırın, sebze suyunu ekleyin. Ardından, Hindistan cevizi sütü ve bir bardak suyu kabın içine ilave edin. 10 dakika hafif ateşte pişirin, tuz ve karabiber eklemeyi unutmayın. Daha sonra tüm malzemeleri mikserde karıştırın. Son olarak ise, kabın ortasına 2 çorba kaşığı barbunyayı koyarak ve biberiyeyle süsleyin ve kaselerde servis edin.

KURU FASULYELİ SALATA VE IZGARA KABAK (4 kişilik)

MALZEMELER

200 gr kuru fasulye, 50 gr kuru domates, 600 gr kabak, 125 gr mozzarella, 2 adet domates,1 adet soğan, 1 adet kırmızı biber, 1 tutam kimyon, 4 çorba kaşığı zeytinyağı, 1 çorba kaşığı susam yağı, 4 çorba kaşığı limon suyu, tuz ve karaiber

HAZIRLANIŞI

Öncelikle kuru fasulyeleri soğuk suyun içinde ıslatın. Kuru fasulyelerin suyunu süzdükten ve iyice yıkadıktan sonra soğuk su dolu bir tencerenin içine koyun ve yaklaşık 1 saat kaynatın.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here