Kırmızı sağlık deposu

haziran-2012-beslenme-raporu-resim-1

Kışın domates yenir mi, sağlıklı mı değil mi derken domatesin gerçek sezonu geldi. Tüm sebze yemeklerini taze domatesle hazırlamanın keyfini önümüzdeki birkaç ay boyunca süreceğiz. Domateste bol miktarda bulunan likopen, antioksidan etkisi sayesinde birçok kanser türünü önleyebiliyor. Likopenin ayrıca su tutulumunu engelleyici ve kan basıncını düşürücü etkisi bulunuyor. İngiltere’deki Newcastle Üniversitesi’nde yapılan bir çalışma ise domatesin içeriğindeki likopen sayesinde akciğerdeki iltihaplanmayı onarabildiğini ve astım riskini azaltabildiğini ortaya koydu. Bol C ve E vitamini, zengin mineral ve organik asitler içeren domates, aynı zamanda kanı sulandırıcı ve damar yumuşatıcı özelliğiyle tansiyonu da düşürüyor.

haziran-2012-beslenme-raporu-resim-2Her öğünde detoks etkisi yaratın
Yaz geldi ve hala bir detoks uygulaması yapamadığınız için üzülüyorsanız günlük beslenmenize ekleyeceğiniz özel gıdalarla vücudunuza detoks etkisini yaşatın. İşe sarımsak ile başlayabilirsiniz. Doğal bir antibiyotik olan ve karaciğer enzimlerini düzenleyen sarımsağı salatalarınıza çiğ olarak ekleyin. Sabahları güne aç karnına limon eklenmiş ılık su içerek başlayın. Kronik inflamasyonu önlemesinin yanı sıra bağırsak duvarlarını temizleyen Omega-3 yağlarından zengin beslenebilmek için avokado, keten tohumu ve yağı ile saf sirke ve zeytinyağı tüketin. Kanı temizlediği bilinen pancarı salatalarınıza rendelemeyi de alışkanlık haline getirebilirsiniz.

haziran-2012-beslenme-raporu-resim-3Havalar ısındı, zehirlenmelere dikkat
Sıcak hava, uygun koşullarda saklanmayan besinlerde mikroorganizmaların üremesine neden oluyor. Bu aylarda yemekleri mümkün olduğunca çabuk tüketmek, tekrar tekrar ısıtmamak ve buzdolabında saklamak, meyve ve sebzeleri çok iyi yıkamak gerekiyor. Eğer yemek yedikten birkaç saat sonra ishal, bulantı, kusma belirtileri ortaya çıkıyorsa bol sıvı almaya başlayın. Bakterilerin vücuttan atılmasına engel olmamak için ishali durduracak ilaçlar almayın. Eğer durumunuz kötüleşiyorsa hemen bir sağlık kuruluşuna başvurun.

haziran-2012-beslenme-raporu-resim-4Ayın güzeli Yeşil fasulye
İster zeytinyağlı, ister etli, isterseniz buharda haşlanmış… Yazın en sık tüketilen sebzelerinden biri olan taze fasulyenin her yaşta yenmesi öneriliyor. Fasulye tanelerinde bulunan bazı maddelerin diyabetin tedavisinde kullanılan insülinle benzerlik gösterdiği ve pankreas bezinin çalışmasını düzenleyerek kan şekerinin dengelenmesinde fayda sağladığı biliniyor. Taze fasulye ayrıca böbrekleri, karaciğeri ve kalbi kuvvetlendiriyor. İyi bir fasulye seçmek için renginin koyu yeşil olmasına dikkat edin ve bir tanesini kırın. Eğer fasulyenin kılçıkları çıkmıyorsa doğru ürünü satın alıyorsunuz demektir.
haziran-2012-beslenme-raporu-resim-5
Formsanté Dergisi Haziran 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here