Makarnanızı nasıl alırsınız?

29092014 makarna01

Doyurucu, besleyici, lezzetli! Doğru seçimlerle tatlandıracağınız bir tabak makarna ile diyetinizi bozmadan tam bir öğün geçirebilirsiniz.

Makarna hiç de sandığınız kadar zararlı değil! Kaliteli durum buğdayından üretilen bu besleyici gıda, kompleks karbonhidratlar sınıfında yer alıyor. Yani başka birçok besin gibi kan şekerinizi aniden yükseltip, sonra yere çakılmasına neden olmuyor. İçindeki şeker yavaş yavaş kana karışıyor. Bu da pankreası yormadan, kan şekerini sabitlemeye yardımcı oluyor. Dolayısıyla makarna yediğiniz bir öğünün ardından karnınız çabucak acıkmıyor. Vitamin ve mineral yönünden de zengin olan bu besinden en yüksek faydayı sağlamak ise makarnayı doğru ve sağlıklı tüketmekle mümkün oluyor. Örneğin bir porsiyonu yaklaşık 100 gram olan kepekli makarna yalnızca 139 kalori. Doğru malzemeleri ekleyerek, ana öğünlerinizden birini makarna ile geçirebilirsiniz. Makarnaya en yakışacak leziz seçenekler bizden, seçim yapmak sizden…

 

Makarna haşlamanın püf noktalarını biliyor musunuz?

– Makarnayı hiçbir zaman fazla pişirmeyin. İtalyanların “aldente” olarak adlandırdığı gibi, kısa sürede dişe dokunur bir makarna elde etmeye özen gösterin.

– Tuzlu suda, arada bir karıştırarak kaynatın. Ancak süzgeçten geçirdikten sonra suya tutmayın. Bu makarnanın besin değerlerini kaybetmenize yol açar.

– Ocaktan alıp süzdüğünüz makarnayı bekletmeden, ekleyeceğiniz malzemelerle birleştirin. Aksi halde taneler birbirine yapışır.

 

Resmi büyütmek için üzerine tıklayın.

29092014 makarna02

 

Ayşegül Uyanık ÖRNEKAL

Formsanté Dergisi Eylül 2014 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here