Nabzınıza dikkat…

Nabız sayısı, insan bedenindeki diğer tüm sistemler gibi olağan dışı durumlarda bazı sinyaller veriyor. Normalden hızlı ya da yavaş olması birçok değişkene bağlı olmakla birlikte bazı hastalıkların habercisi de olabiliyor. Uz. Dr. Gülsüm Bingöl, “Hem düşük hem de yüksek kalp hızları tamamen fizyolojik olabileceği gibi önemli bir rahatsızlığın göstergesi de olabiliyor. Hızlı nabız yani kalbin fazla çalışması, kalbin daha fazla enerji tüketmesine yol açıyor, onu yoruyor” diyerek dakikadaki nabız sayısının değerlerine dikkat çekiyor…
• 1 yaşına kadar olan yenidoğan bebeklerde dakika içerisinde 100–160 arası
• 1–10 yaş arasındaki çocuklarda 70–120 arası
• 11–17 yaş arasındaki çocuk ve ergenlerde dakika içerisinde 60–100 arası
• 17 yaş ve üstü gençler ile yetişkinlerde dakika içerisinde 60–100 arası


Harvard Tıp Fakültesi’nin egzersiz süreleriyle ilgili güncellediği araştırmalara göre;
• 3-5 yaş arası her gün düzenli üç saat boyunca oyun oynamalı.
• 6-17 yaş arası haftada birer saat üç gün ağırlık, üç gün dayanıklılık egzersizi yapmalı.
• 18-35 yaş arası, belirlenen kişisel hedefe göre her gün 45-75 dakika egzersiz yapmalı.


Biliyor muydunuz?
Dünya Sağlık Örgütü tarafından en riskli 10 hastalıktan biri olarak görülen obezite, her yıl 3 milyondan fazla insanın hayatını kaybetmesine neden oluyor… Obeziteye yenik düşmemek için düzenli egzersiz ve doğru beslenmek şart!

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here