Diyetisyen Mahir Tekgöz

    Online diyet ile pandemi döneminde evden çıkmadan zayıflayın!

    Pandemi döneminde her insanın hayatı bir şekilde değişti. Alışkanlıkları değiştirmek, dijital olarak sosyalleşmek ve evde daha çok zaman geçirmek şüphesiz ki pandeminin en belirgin etkileri arasında yer alıyor. Evde daha çok vakit geçirmek ile birlikte daha hareketsiz bir hayata adım atıyoruz. Bazen bu hareketsizlik daha boşvermiş ve mutsuz olmamıza ve sonuç olarak da daha fazla yemek yememize neden oluyor. Pandemi döneminde alınan kilolar aylardır konuşuluyor. Şimdi konuyu tersten ele almanın zamanı geldi. Diyetisyen Mahir Tekgöz, pandemi döneminde kilo verme konusunda oldukça etkili olan online diyet programları ile ilgili çok değerli bilgileri sizlerle paylaştı.

    PANDEMİ KİLOLAR İÇİN BAHANE OLMAMALI *

    Diyet yapmak alınması kolay ama uygulaması zor bir karar. Özellikle de pandemi döneminde bu kararın uygulanması giderek zorlaşıyor. Sürekli evde olmanın, daha az sosyalleşmenin ve buna bağlı olarak da azalan beğenilme kaygısının etkisi ile pek çoğumuz kilo aldık. Aynaya baktığımızda fazla kiloları istemiyor ama buna engel olmak için de bulunduğumuz durumun etkisi ile adım atmaya korkuyoruz. Bir kliniğe ya da muayeneye gitmek şu dönemde gereksiz risk almak anlamına gelebildiğinden bir yandan da alınan kilolar için güzel bir bahane de oluyor. Ancak pandeminin hayatımıza kazandırdığı yenilikler ne olursa olsun günün sonunda sağlıklı bir yaşama sahip olma önceliği asla değişmiyor.

    ONLINE DİYET NASIL YAPILIYOR?

    Online diyet programları hem uygulama şekilleri hem de sonuçları ile yüz yüze görüşerek yaptığımız programlar ile aynı etkiye sahip. Hatta bu programlar günlük takibi de mümkün kıldığı için biraz daha etkili olabiliyor. Online diyet ile telefon, tablet ya da bilgisayar gibi internet bağlantısı olan cihazlar aracılığı ile görüşmeler yapılıyor. Bu görüşmeler sonunda kişiye, ihtiyaçlarına ve hedeflerine uygun diyet programları hazırlanıyor. Süreç bu aşamaya kadar yüz yüze olan görüşmeler ile aynı diyebiliriz. Sonrasında ise merak edilen soruların cevaplanması, günlük öğünlerin paylaşılması gibi ekstra motive edici destekler ile online diyet programlarının etkisi artıyor.

    ONLINE DİYET PROGRAMLARINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

    Online ya da yüz yüze fark etmez her diyet planlamasının kişiye özel yapılması gerekir. Bu nedenle kişilerin beslenme alışkanlıklarının iyi analiz edilmesi ve alışkanlıklar doğrultusunda planlama yapılması önemli. Özellikle pandemi döneminde ara öğünlerin, abur cubur tüketiminin çok ilgi çektiğini gözlemliyoruz. Oysa ara öğünler insülin direncinin ve hiperinsülinin ortaya çıkmasında etkili olabiliyor. Kişinin günlük alması gereken besin değerlerini sağlıklı bir şekilde almasına yardımcı olacak doyurucu ana öğünler online diyet programlarında öne çıkmalı.

     İLGİLİ İÇERİKLER

    YORUM YAZIN

    Please enter your comment!
    Please enter your name here