Ana Sayfa Formsante'de Bu Ay POWER FITNESS KARTLARIYLA her zaman formda!

POWER FITNESS KARTLARIYLA her zaman formda!

eylul-2012-saglik-5-resim-1

Tam 50 farklı egzersizi içeren fitness kartları ile karın-bel bölgesinden bacaklara, kalçalardan kollara ve sırta kadar tüm bedeninizi şekle sokun, formunuzu koruyun.

Formsanté’nin hediyesi fitness kartlarında yer alan egzersizler kaslarınızı sıkılaştırıp duruşunuzu düzeltirken, kilo vermenize de yardımcı oluyor. Rixos Elysium Suites Taksim SPA ve Wellness Merkezi’nden Neşe Özdemir ile birlikte hazırladığımız 52 fitness kartını kondisyon düzeyinize göre istediğiniz gibi seçip, harmanlayıp kullanabilirsiniz. Kartlarda her kategoriye farklı bir renk verdik. Böylelikle kendiniz için bir program oluşturmak istediğinizde işiniz kolaylaşacak. Örneğin o gün her gruptan birer egzersiz yapmak istiyorsanız her renkten birer kart seçebilirsiniz. Ya da sadece karın kaslarını çalışmak istiyorsanız yeşil kartlardan bir program hazırlayabilirsiniz.

KARTLARI NASIL KULLANACAKSINIZ?
● Egzersizlere başlamadan önce ısınma kartlarının yardımı ile vücudunuzu egzersize hazırlayın.
● Yeni başlayanlar her gün bir renkten 2-3 kart seçerek tek kas grubunu çalıştırabilir. Örneğin bir gün kol, diğer gün karın gibi. Tek grup çalışıldığında ara verilmesine gerek yok. Her gün farklı bir kas grubu çalıştırılabilir.
● Yine yeni başlayanlar, her gruptan bir kart seçip (esneme ve ısınma hariç, ısınma kartlarını egzersizin başında, esneme kartlarını sonunda kullanın) farklı kasları bir defada çalıştırabilir. Bu durumda egzersizler arasında 1-2 gün dinlenilmesi gerekir.
● Daha ileri fitness düzeyinde olanlar tüm renklerden 2’şer ya da 3’er kart harmanlayabilir.
● Eğer yağ yakımını hedefliyorsanız seçtiğiniz programı bir tur olarak hiç durmadan, dinlenmeden yapın. Yağ yakımını artırmak için bol bol su içmeyi ihmal etmeyin.

eylul-2012-saglik-5-resim-2UYARILAR
● Egzersizleri her zaman temkinli, dikkatli bir şekilde uygulayın. Yanlış bir hareketin ya da vücudu fitness düzeyinden fazla zorlamanın yaralanmalara neden olabileceğini unutmayın.
● Yeni başlayanlar tekrar sayılarını daha düşük tutabilir, zamanla artırma yoluna gidebilirler.
● Egzersizleri uygularken karın kaslarını sıkı, kalçayı aktif, omurgayı dik tutun. Omuzlarınızı rahat bırakın; yukarı, kulaklarınıza doğru kaldırmayın. Boynu rahat, iki omuzun ortasında doğal pozisyonunda tutmaya özen gösterin.
● Önemli bir sağlık sorununuz varsa, özellikle bel ve boyun bölgenizde problem yaşıyorsanız egzersiz planınızı oluşturmadan önce lütfen hekiminize danışın.

NE GEREKİYOR?
● Yerdeki egzersizleri yapmak için bir mat
● Kendi kondisyon durumunuza göre seçeceğiniz iki adet dambıl
● Bir adet egzersiz topu

Aytaç Özkardaş GOZZI
Fotoğraflar: Ozan KUTSAL

Formsanté Dergisi Eylül 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here