Ana Sayfa Fitness Runtalya için hazırlanın

Runtalya için hazırlanın

aralik-2012-fitness-raporu-resim-1

3 Mart 2013’te koşulacak 8. Runtalya Maratonu için kayıtlar sürüyor. Sadece runantalya.com sitesi üzerinde yapılan kayıtlarda son tarih 28 Şubat 2013. Maratonda kendinizi test etmek istiyorsanız Runtalya iyi bir seçenek; kaçırmayın.

Siz de ip atlayabilirsiniz!
İp atlamak en etkili kardiyo egzersizlerinden biri. Sadece 10 dakika ip atlayarak 110 kalori yakabilirsiniz. Her yere taşıyabileceğiniz ipinizle ister evinizin salonunda, ister ormanda form tutabilirsiniz. “Ama ben ip atlayamıyorum…” diye sızlanmayın; ip atlamayı öğrenmek için hala şansınız var…
1- Ayakların ön tarafını basın: İp atlarken her zaman yumuşak bir şekilde ayaklarınızın ön kısmının üzerine basın. Hiçbir zaman topuklarınızın üzerine ağırlık vermeyin.
2- Çok yükseğe zıplamayın: İp atlarken yapılan en önemli yanlışlardan biri çok yükseğe zıplamaktır. Yükseğe zıpladığınız zaman ip ayağınıza takılır. Olimpiyatlarda değilsiniz; rahat olun, minik sıçrayışlar yapın ve ip atlamanın tadını çıkarın.
3- Kollarınızı, omuzlarınızı sallamayın: İpi çevirmek için sadece bileklerinizi kullanmalısınız. Kol ve omuzlarınızı kullanıyorsanız ip atlamak zorlu bir aktiviteye dönüşebilir. İp atlarken aklınızda tutmanız gereken şey, bileklerinizle daireler çizerek ipi çevirmek. Kollarınız rahat bir şekilde dirsekten bükülü, elleriniz ise bel hizasında yanlarda olmalı.
4- İpin boyu, boyunuza uygun olmalı: İpi bir ayağınızın altına alarak iki elinizle yukarı kaldırdığınız zaman, kulpları koltuk altı hizasında durmalı.
5- Ritmi yakalayın: İp atlayabilmek için ritmi yakalamak, senkronizasyonu sağlamak şart. Sürekli ipe takılıyorsanız, ipi önünüzde gördüğünüz an zıplamak yardımcı olabilir.
aralik-2012-fitness-raporu-resim-26- Yılmayın, pratik yapın: Yalnız değilsiniz, sizin gibi birçok kişi ip atlamayı beceremiyor. Gözünüze zor görünse de bol bol pratik yaparak bu işin üstesinden gelebilirsiniz. Öncelikle ipi arkanıza alın, bir tekrar yapın ve durun. Şimdi 2 tekrar yapmaya odaklanın ve sonrasında atlayabildiğiniz kadar atlayın.

ERKENCİYSENİZ
Yoğun bir egzersizden iki-üç saat önce yemek yemek gerekir ve aç karnına spor kesinlikle önerilmez. Peki sabah erkenden spor yapmaya karar verdiyseniz ne olacak? Gece yarısı kalkıp yemek yiyemeyeceğinize göre, egzersizden bir saat önce hafif atıştırmalıkla sabah sporunuzu yapabilirsiniz. Örneğin biraz meyve, tahıl barı, bir bardak süt, yoğurt ya da meyve suyu tüketebilirsiniz.

aralik-2012-fitness-raporu-resim-3Ayın ürünü
Egzersize farklı bir bakış Vücut ağırlığı kullanılarak çekme ve asılma egzersizlerinden oluşan çok kolay ve etkili bir antrenman sağlayan Diesel Fitness Training Belt TRX; gücü, dengeyi, dayanıklılığı artıran, koordinasyonu sağlayan çok etkili bir egzersiz aleti. Normalde yerde yapılan pek çok hareketin, eller ve ya ayaklar asılı olarak yapılmasıyla egzersiz anlayışına farklı bir bakış açısı getiren Training Belt pek çok farklı fitness hedefine yönelik yüzlerce egzersize olanak sağlıyor. Fiyatı: 99 USD (Voit – Interspor)

Formsanté Dergisi Aralık 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here