A vitamini en çok hangi besinde var? A vitamini eksikliği belirtileri nelerdir?

Göz, cilt, saç ve tırnak sağlığında önemli etkileri bulunan ve çok iyi bir antioksidan olan A vitamini, hayvansal gıdalardan retinol, bitkisel kaynaklardan ise beta karoten olarak alınıyor ve bu maddeler vücutta A vitaminine dönüşüyor. Karaciğer, süt, yumurta sarısı, peynir, kuru kayısı, havuç, koyu yeşil sebzeler ve şeftali en iyi A vitamini kaynakları arasında yer alıyor. Peki, faydaları neler? Hangi besinlerde bulunur? A vitamini eksikliği belirtileri nelerdir? Günlük alınması gereken A vitamininin miktarı nedir? Formsanté arşivinden derledik.

A VİTAMİNİN FAYDALARI NELERDİR? *

  • Bağışıklığı artırır
  • Kemik, diş ve diş eti gelişimini destekler
  • Göz bozukluklarının tedavisinde yardımcı olur
  • Bazı kanser türleriyle savaşmada yardımcı
  • Tırnak, saç ve deri sağlığında etkin rol oynar

A VİTAMİNİ NELERDE BULUNUR? *

  • Karaciğer,
  • balık yağı,
  • süt,
  • tereyağı,
  • yumurta,
  • böbrek,
  • peynir,
  • yoğurt,
  • ıspanak,
  • maydanoz,
  • mercimek,
  • pırasa,
  • brokoli,
  • pazı,
  • kabak,
  • havuç,
  • patates,
  • kavun,
  • kırmızı biber,
  • greyfurt,
  • bezelye,
  • karpuz.

a vitamini

A VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ BELİRTİLERİ *

  • Çocuklarda büyüme ve gelişmede güçlük
  • Sindirim organlarının ideal çalışmaması
  • Aşırı cilt kuruluğu
  • Gece körlüğü
  • Diş ve kemiklerde zayıflama
  • Göz kuruluğu
  • Demir eksikliği
  • Enfeksiyon hastalıklarına yakalanmada artış

A VİTAMİNİ GÜNLÜK NE KADAR ALINMALI? *

Yetişkin kadınların günlük 2310 ünite (700 mikrogram), erkeklerin ise 3000 ünite (900 mikrogram) A vitamini alması yeterli oluyor. Eğer multivitamin desteği alıyorsanız ürünün 2500 üniteden fazla A vitamini içermediğine dikkat edin.

Faydaları çok olan bu vitaminin fazlası ise kemik erimesi riskini artırıyor, karaciğerde depolanması nedeniyle bu organda hasara neden oluyor.

Formsanté Dergisi Haziran 2012 Sayısı

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here