Ana Sayfa Sağlık A vitamininin fazlası karaciğere zarar veriyor

A vitamininin fazlası karaciğere zarar veriyor

haziran-2012-vitamin-resim-1

Göz, cilt, saç ve tırnak sağlığında önemli etkileri bulunan ve çok iyi bir antioksidan olan A vitamini, hayvansal gıdalardan retinol, bitkisel kaynaklardan ise beta karoten olarak alınıyor ve bu maddeler vücutta A vitaminine dönüşüyor. Karaciğer, süt, yumurta sarısı, peynir, kuru kayısı, havuç, koyu yeşil sebzeler ve şeftali en iyi A vitamini kaynakları arasında yer alıyor. A vitamini faydaları neler, A vitamini hangi besinlerde bulunur, A vitamini eksikliğinin belirtileri nelerdir? Formsanté arşivinden derledik.

A vitamininin faydaları nelerdir? *

Bağışıklığı artırır
Kemik, diş ve diş eti gelişimini destekler
Göz bozukluklarının tedavisinde yardımcı olur
Bazı kanser türleriyle savaşmada yardımcı
Tırnak, saç ve deri sağlığında etkin rol oynar

A vitamini nelerde bulunur *

Karaciğer, balık yağı, süt, tereyağı, yumurta, böbrek, peynir, yoğurt, ıspanak, maydanoz, mercimek, pırasa, brokoli, pazı, kabak, havuç, patates, kavun, kırmızı biber, greyfurt, bezelye, karpuz.

A vitamini eksikliği belirtileri neler? *

Çocuklarda büyüme ve gelişmede güçlük
Sindirim organlarının ideal çalışmaması
Aşırı cilt kuruluğu
Gece körlüğü
Diş ve kemiklerde zayıflama
Göz kuruluğu
Demir eksikliği
Enfeksiyon hastalıklarına yakalanmada artış

Günde ne kadar almalı?
Yağda eriyen ve karaciğerde depolanan A vitamini aynı zamanda bağışıklık sistemini güçlendiren hücreleri artırıyor, büyüme ve gelişme için önemli hormonları etkiliyor. Faydaları çok olan bu vitaminin fazlası ise kemik erimesi riskini artırıyor, karaciğerde depolanması nedeniyle bu organda hasara neden oluyor. Yetişkin kadınların günlük 2310 ünite (700 mikrogram), erkeklerin ise 3000 ünite (900 mikrogram) A vitamini alması yeterli oluyor. Eğer multivitamin desteği alıyorsanız ürünün 2500 üniteden fazla A vitamini içermediğine dikkat edin.

D VİTAMİNİ GÜNDE NE KADAR ALINMALI? *

haziran-2012-vitamin-resim-2 D vitamini sizi çağırıyor
Güneşli günleri bol olduğu halde D vitamini eksikliğinin sık görüldüğü bir ülkede yaşıyoruz. D vitamini kemikleri ve kasları güçlendiriyor, kandaki kalsiyum ve fosforu normal sınırlarda tutuyor, bağışıklık sistemini güçlendiriyor, kan basıncını dengeliyor, depresyondan koruyor. 50 yaşına kadar herkesin günde 200 ünite D vitamini alması gerekiyor. Bunu sağlamanın en kolay yolu ise günde en az 15 dakika yüz, eller ve kollar açık olarak güneşlenmek… Güneşin pırıl pırıl parladığı bu günleri değerlendirin ve bu sırada cildinize zarar vermemek için 12.00-16.00 saatleri dışında olmak kaydıyla güneşlenmenin keyfini çıkarın.

SAĞLIK SORUNUNA GÖRE VİTAMİN-MİNERAL TAKVİYESİ ÖNERİSİ *

➤ Ağır adet kanaması olanlar: Demir minerali.
➤ Hamile ve emziren kadınlar: Demir, folat ve kalsiyum.
➤ Menopoz dönemindekiler: Kalsiyum minerali.
➤ Çok düşük kalorili diyetle beslenenler: Multivitamin.
➤ Vejetaryenler: Kalsiyum, demir, çinko, B12 ve D vitamini.
➤ Yeterince güneş alamayan, süt ürünü tüketmeyenler: D vitamini.
➤ Sağlıklı beslenemeyenler: Doktor önerisi ile birden fazla vitamin ve mineral.

haziran-2012-vitamin-resim-3 Kabuğundan çekirdeğine binbir çeşit antioksidan
Fransa’nın kırmızı şarap içilen bölgelerinde insanların yağlı beslenmelerine rağmen kalp hastalıklarına daha az yakalandıklarını biliyor muydunuz? Kırmızı şarabın uygun miktarlarda tüketiminin önerilmesininin nedeni de 1970’lerde yapılan bu araştırmada yatıyor. Kırmızı üzümün kabuğunda ve suyunda bulunan antioksidanlar, kandaki pıhtılaşmayı azaltarak kalp krizini önlerken, çekirdeğinde yer alan çok güçlü bir başka antioksidan ise C vitamininin etkisini artırarak kılcal damarlardaki serbest radikal hasarını önlüyor ve damarları güçlendiren kolajen üretimini hızlandırıyor. Kırmızı üzümün suyu kanser tedavisine destek sağlıyor. Üzümden maksimum faydayı sağlamak istiyorsanız, çekirdeklerini çiğneyerek yiyin, suyunu çekirdeği ile birlikte sıkın ve alkol tüketmek istediğiniz yaz akşamlarında tercihinizi bir-iki kadeh kırmızı şaraptan yana kullanın.

Formsanté Dergisi Haziran 2012 Sayısı

VİTAMİN ALMANIN 10 ALTIN KURALI!

D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİNİN BELİRTİLERİ VE D VİTAMİNİ İÇEREN BESİNLER!

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here