✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale

Diyetisyen Perihan Kılıç


Ana Sayfa Haber Akciğer detoksu nedir, nasıl yapılır? 3 günlük akciğer detoks listesi

Akciğer detoksu nedir, nasıl yapılır? 3 günlük akciğer detoks listesi

Yaşamımız için en temel ihtiyacımız nefes almak olduğu için akciğerlerimiz de en önemli yaşamsal organımızdır. Stresli olduğumuzda ilk nefes almayı unutuyoruz. Derin bir nefes alıp, tutalım ve aldığımızın iki katı yavaşlıkta geri verelim. Gevşemenin keyfini çıkarırken akciğerlerimizi korumanın önemini de hatırlayalım. Akciğer detoksu tam bu noktada size yardımcı olacak. Peki, akciğer detoksu nasıl yapılır? İşte Diyetisyen Perihan Kılıç’tan 3 günlük akciğer detoksu listesi…

Akciğer sağlığımız için;

  • Bol su içmek,
  • Çinko için et, yoğurt ve tam tahıllı ürünler tüketmek
  • Omega-3 için balık, ceviz ve semizotu yemek
  • Beta karoten, C vitamini gibi anatioksidanlardan zengin beslenmek
  • Sigara içmemek oldukça önemlidir.

DETOKSFİKASYON NEDİR? *

Vücuttaki hücreler normal metabolizma sürecinde serbest radikal üretir. Serbest radikaller çoğaldıkça Alzheimer, diyabet gibi kronik hastalıklara yakalanma riski de artar. Aynı zamanda membran, protein ve DNA ya zarar verebilen reaktif maddelerdir. Besinlerde ve sigarada bulunan karsinojenler gibi toksinlerin uzaklaştırılmasına detoksifikasyon denir. Toksinler normalde yağda erir. Detoksifikasyon ile suda erir hale getirilir ve idrarla vücuttan atılır. Beslenmenizdeki antioksidanlar serbest radikallerden ve diğer oksidatif stres çeşitlerinden korumak için çok önemli bir kaynaktır. Vücudunuzun kendini koruma mekanizmasını desteklemek için A, C, E vitaminleri ve selenyumu ihtiyacınız doğrultusunda almanız çok önemlidir. Besinlerin antioksidan içeriğini de ORAC puanı gösterir. Örneğin kırmızı üzümün ORAC puanı: 1837.Yaban mersini, çilek, böğürtlen, frambuaz gibi meyveler içerdikleri antioksidanlar sayesinde kanser, akciğer ve kalp hastalıklarına karşı koruyucu etkisi vardır. Günde 1 avuç tüketmeyi unutmayın.

Zengin C vitamini kaynakları kivi, çilek, domates, yeşil biber ve turunçgillerdir. Domates, özellikle ısıl işlem görmüş domatesler, karpuz ve kırmızı greyfurt gibi gıdalarda bulunan likopen de güçlü bir antioksidandır.

Genlerimizi silah olarak düşünürsek kötü beslenme alışkanlığı da onu tetikleyecek mekanizmadır. Meyveler içerdiği antioksidanlar sayesinde serbest radikal oluşumunu engelleyerek akciğer hastalıklarından korunmayı sağlar.

3 GÜNLÜK AKCİĞER DETOKSU *

1.GÜN *

KAHVALTI: 1 adet yumurta + 2 ceviz + kapya biber + çeri domates + 2 adet wasa

ARA ÖĞÜN: 2 dilim ananas + beyaz çay

ÖĞLE YEMEĞİ: 120 gram somon + limonlu roka salatası

ARA ÖĞÜN: 1 bardak kefir

AKŞAM YEMEĞİ: 6 kaşık zeytinyağlı semizotu + 2 kaşık yoğurt + 3 kaşık kinoa

2. GÜN *

KAHVALTI: 1 avuç ıspanak + 1 adet muz + 2 ceviz + ½ bardak badem sütü + 1 tatlı kaşığı chia tohumu (blenderize)

ARA ÖĞÜN: 1 avuç yaban mersini

ÖĞLE YEMEĞİ: 1 kase kabak çorbası + 2 kaşık yoğurt + zerdeçallı haşlanmış sebze

ARA ÖĞÜN: Domates suyu

AKŞAM YEMEĞİ: Lor peynirli cevizli pancar salatası  + 5 kaşık haşlanmış maş fasulyesi

3.GÜN *

KAHVALTI: 1 adet muz + 1 bardak Hindistan cevizi suyu + 2 kaşık yulaf + 1 tatlı kaşığı şekersiz fıstık ezmesi + tarçın (blenderize)

ARA ÖĞÜN: 2 ceviz + yeşil çay

ÖĞLE YEMEĞİ: 4 adet ızgara köfte + mevsim salata

ARA ÖĞÜN: Havuç suyu

AKŞAM YEMEĞİ: İçinde haşlanmış 5 kaşık kinoa olan salata + semizotlu cacık

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here