Ana Sayfa Fitness Beyin yorgunsa…

Beyin yorgunsa…

24072014 fitrap1

Ofiste geçen yorucu bir günün ardından spor salonuna gitme fikri her zamankinden daha mı zor geliyor? Bunun aslında bilimsel bir nedeni var…

Kent Üniversitesi ve Fransız Sağlık ve Tıp Araştırmaları Enstitüsü’nün yaptığı araştırma, vücudunuzda ne kadar enerji olursa olsun aşırı çalışmış beynin bir çeşit tükenmişliği körükleyerek uzun süreli antrenmanları olduğundan zor görmenizi sağladığını ortaya çıkardı. Bilim insanları bunun sadece dayanıklılık süresini etkilediğini, kas gücü ya da kuvvet üzerinde etkisi olmadığını söylüyor. Yani ofiste geçen yorgun bir günün ardından hala kısa ama yoğun bir egzersiz için kendinizi spor salonuna atabilirsiniz.

 

Sıcaklar ve spor 

Ne yapmalı?

Yaz sıcaklarında ağır sporlar yapmak kalbi zorluyor. Sıcakta ve güneş altında, aşırı nemli havalarda soluk alıp vermek zorlaştığı için ağır fiziki egzersizlerden kaçının. Spor yaparken uygun ısı ortamı sağlanmış kapalı yerleri tercih edin ya da nispeten daha serin olan sabah ve akşam saatlerinde spor yapın. 

 

24072014 fitrap2Dans edin!

“İç sağlığınıza özen göstermek bence kişisel mutluluğun anahtarıdır ve benim için iyi hissettiğimi göstermenin en iyi yolu dansın gücünü kullanmaktır” diyen Shakira’ya kulak verin ve spor yapamadığınızda dans edin. Activia, “Hayatı İçinden Geldiği Gibi Yaşa” kampanyası ile dünyada ve Türkiye’de özellikle kadınlar arasında dans, spor ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarını yaygınlaştırmayı hedefliyor. Kampanyanın yüzü Shakira gibi dümdüz bir karına sahip olmak için ise şu öneriler sıralanıyor: 

– Spor yapmaya üşeniyorsanız evde sevdiğiniz müzikler eşliğinde haftada üç-dört kere içinizden geldiği gibi dans etmeyi deneyin. 

– Yürüyüş, spor veya dansı yaşam biçimi haline getirmemizde fayda var. Vücudumuzun alabileceği en iyi şekli alması için egzersiz ve özellikle dans oldukça etkili yöntemler arasında yer alıyor. 

– Egzersiz yapan, dans eden, doğru beslenen ve sağlığına özen gösteren insanların iç sağlığı, dış görünüşlerine de yansır. Bu sebeple hareketli bir yaşamı doğru beslenmeyle desteklemek, bedensel ve fiziksel mutluluk için çok önemli.

– Düz bir karın ve fit bir vücudun olmazsa olmazlarının başında sağlıklı beslenme ve sağlıklı sindirim sistemi geliyor. Bunun için günlük öğünlerinize mutlaka yoğurt, ceviz, badem, tam tahıllı gıdalar, yulaf kepeği, keten tohumu ve zencefil gibi yiyecekleri dahil edin.

 

Dünya Kupası için kadınlara özel koleksiyon

adidas, Brezilya’da düzenlenecek FIFA 2014 Dünya Kupası için kadınlara özel bir koleksiyon hazırladı. adidas Original’ın koleksiyonunda, adidas’ın sponsor olduğu ülkelerin eski formalarından esinlenilen retro tasarıma sahip tişört ve fermuarlı üstler, üzerinde ülkelerin sembolü olan hayvan desenleri olan tişörtler ve şortlar, rengarenk elbiseler yer alıyor.

 

Formsanté Dergisi Haziran 2014 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here