Buzdolabınızı baştan yaratın!

iStock 22652892 XLARGE

Sağlıklı olmak egzersiz yapmanın haricinde bir de iyi beslenmeyi gerektiriyor. O halde buzdolabınızda devrim yaratarak sağlığınıza sağlık katacak besinlere daha çok yer açın!

Bugüne kadarki yeme alışkanlığınızdan ne derece memnunsunuz bilemeyiz ama şimdiye dek nadiren tükettiğiniz, artık sıklıkla menülerinize dahil edeceğiniz besinlerle daha iyi beslenecek ve sağlıklı olacaksınız. Kim bilir, belki içlerinden birkaçı yağ yakmanıza yardımcı olur! Mutfağınızda ve buzdolabınızdaki zararlı her şeyden kurtularak işe başlayın. Kurtulun ki daha sağlıklılarına yer açılsın. Açtığınız bu yerleri önereceğimiz besinlerle doldurun; yepyeni bir beslenme alışkanlığı edinerek daha enerjik ve sağlık dolu hissedin.

İster haşlayın ister az yağda ya da yağsız olarak tavada çevirin. Ana yemeklerinizin en sağlıklı destekleyicisi kuşkonmaz, kalp sağlığını iyileştiren en güçlü besinler arasında yer alıyor. Düşük kalorisiyle kilo vermek isteyenler için ideal bir atıştırmalık olabileceği gibi, sağlıklı yaşamı benimsemiş kişilerin de gözdesi oluyor. Doğal idrar söktürücü özelliğinin yanı sıra bağırsak florasını sağlamlaştırıyor ve kansere meydan okuyor. Kemik erimesi ve kireçlenmeye karşı etkili kuşkonmaz, antiaging ve afrodizyak özellikleriyle adından sıkça söz ettirmeyi başarıyor. 

Tropikal meyve tutkunları buraya! “Passion fruit” olarak bildiğiniz çarkıfelek meyvesinin en büyük özelliği uykusuzluk, depresyon ve strese karşı verdiği savaş… 100 gramında 10,4 gram lif bulundurmasıyla günlük lif ihtiyacınızın yüzde 28’ini karşılıyor. Güney Amerika’da yetişen bu meyve, A ve C vitaminlerinden zengin oluşuyla antioksidan görevi görüyor. Bu özelliğiyle kilo vermenize yardımcı oluyor. Peki ya çarkıfelek meyvesini nasıl seçeceksiniz? Kabuğu mor ve buruşuk olanları tercih etmelisiniz. 

İlk başta sert ama sonra yumuşak bu yeşil meyve mutfağınızın baş tacı olmalı. Sert aldığınız avokadoyu yumuşayana kadar beklemeniz yeterli. Sonrasında ister kahvaltıda omletinizin ya da haşladığınız yumurtanın yanında, isterseniz de öğlen yediğiniz salatanın içinde ya da tatlı kaçamağınız olan pudingin içinde tüketin. Avokadonun belli belirsiz tadı her şeyle uyum sağlamaya hazır. Üstelik doymamış yağ oranıyla kolesterolü önlüyor, bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve vücuttan toksik madde atımında büyük rol oynuyor. Hatrı sayılır protein ve karbonhidrat oranıyla sporcuların gözdesi….

Fıstık ezmesi zararlı değil mi dediğinizi duyar gibiyiz… Sıkı bir sporcuysanız ihtiyacınız olan ekstra enerjiyi fıstık ezmesinden almanızda bir sakınca yok. Dozunu kaçırmadığınız takdirde bir sıkıntı yaratmıyor. Son derece besleyici olmasının yanı sıra cilde de olumlu etkilerde bulunan bu yiyecek, lif ve protein açısından oldukça zengin. 8 gram protein miktarıyla, düzenli olarak tempolu spor yapanların en sevdiği ve mutlaka tüketmesi gereken yiyecekler arasında yer alıyor. Fıstık ezmesini kendiniz de yapabilirsiniz. Nasıl mı? 

Ev yapımı fıstık ezmesi 

Malzemeler: 

• 250 g tuzsuz yer fıstığı

• 1 yemek kaşığı pekmez

• 1 tatlı kaşığı sıvı yağ

• 1/2 çay kaşığı tuz

Hazırlanışı:

Fıstıkları kabuğundan ayırın. Bir tavada 6-7 dakika boyunca, orta ateşte kavurun. Daha sonra fıstıkları blender’dan geçirin. Sıcağın etkisiyle yumuşayan fıstıkların içine diğer malzemeleri koyup, karıştırın. Bir kaba koyun ve oda sıcaklığında bekletin. Ardından buzdolabına koyun. 

Mutfağınız ve dolabınızı sağlıklı yiyeceklerle doldurmak kadar, düzenli ve temiz muhafaza edebilmek de gerekiyor. Hijyenine önem vermediğiniz bir buzdolabı, içinde ne kadar sağlıklı yiyecekler barındırırsa barındırsın, iyi bakılmadığı sürece hiçbir anlam ifade etmeyecek. Bu maddelere dikkat!

* İki haftada bir karbonatlı suyla buzdolabının dış kapağını ve içini silin. 

* Meyve ve sebzeleri birbirinden ayrı bölmelerde saklayın. 

* Buzdolabı raflarınızı sirkeli suyla yıkarsanız parlak bir görünüm elde ederken, oluşabilecek kötü kokuları engelleyici bir etki yaratırsınız. 

* Son kullanma tarihi geçmiş ürünleri çöpe atın.

* Bekleteceğiniz yiyecekleri üzeri açık şekilde bırakmayın. Saklama kapları ya da buzdolabı poşetleri kullanarak yiyeceklerin ömrünü uzatın.

* Çiğ et çabuk bakteri üreteceğinden diğer gıdalardan ayrı yerde tutun.

Formsanté 2016 – Temmuz sayısı
Elif Gürsoy

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here