Doris Hofer’dan sağlıklı yaşam için 8 öneri

1- Su şişesinizi yanınızda taşıyın
Evde, ofiste veya okulda masanızda bir su şişesi olsun. Uzun seyahatler sırasında da yanınızda bir su şişesi taşımayı unutmayın. Ekstra tat için suyunuza taze nane yaprakları veya meyve dilimleri ekleyebilirsiniz.

2- Merdiven tırmanın
Geçtiğimiz bahar 4. kattaki bir daireye taşındık, burada asansör yok ve bacaklarımın daha da güçlendiğini hissediyorum. Evinizde bir asansör varsa bile merdivenleri kullanın. Tırmanırken iki basamağı birden çıkmak poponuzu da güçlendirir. Sağa sola adımlarla zikzaklar çizdiğinizde ise iç bacak kasları daha yoğun çalışır.

3- Adım sayısını ölçün
Günde kaç adım attığınızı biliyor musunuz? Bir pedometre kullanabilir, telefonunuza ücretsiz bir uygulama indirebilir veya bir akıllı saat satın alabilirsiniz. Hedefinizi belirleyin. Kilo vermek ya da sadece formda kalmak isteğinize göre günde 6 bin-10 bin adım atmalısınız.

4- Çikolata yerine ahududulu yoğurt kekik!
Bu tarife evdeki herkes bayılıyor. Hem lezzetli hem çok sağlıklı. Tereyağı, şeker veya una ihtiyacımız yok.

8 parça için Malzemeler
✓ 2 su bardağı yulaf ezmesi
✓ 2 büyük veya 3 küçük olgun muz
✓ 1 su bardağı doğal yoğurt
✓ 2 adet yumurta
✓ 1 yemek kaşığı kabartma tozu
✓ 1 çay kaşığı vanilya tohumu
✓ 1 su bardağı dondurulmuş ahududu

Yulaf ezmesini blender’da çekip un haline getirin. Olgunlaşmış muzları bir çatalla ezin ve tüm malzemeyi karıştırın. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin.

5- Günde en az 8 kez sarılın
Çocuğunuz, eşiniz, partneriniz, arkadaşlarınız, anneniz, babanız… Sevdiklerinizle yaptığınız sıcak kucaklaşmaların olumlu etkileri kanıtlanmış. Kalbinizi başka bir kişinin kalbine yaklaştırdığınızda, birini kollarınıza aldığınızda, kendinizi güvende ve sevilmiş hissediyorsunuz. Bu da tansiyon ve stres hormonu yani kortizol üretimini azaltıyor ve sağlığımız üzerinde olumlu etkiler sağlıyor.

6- Dişlerinizi şeker krizine karşı fırçalayın
Basit ama etkili bir püf noktası! Yemekten hemen sonra dişlerinizi fırçalamak, tatlı yiyeceklere olan isteğimizi azaltıyor.

7- Spora zaman ayırın
En önemlisi, sadece spor için günlük rutininize biraz zaman ayırmaya başlayın ve egzersizi hayatınızın bir parçası haline getirin.

8- Strese karşı solunum egzersizi yapın
Kronik stres, beden ve zihin üzerinde büyük bir yük… Bu nedenle iş yerinde veya sokakta bile yapabileceğiniz yoga pratiği veya nefes egzersizi iyi bir önlem. Burnunuzdan nefes aldığınızda, 4’e kadar sayın ve nefesinizi 7’ye kadar tutun. Akciğerlerin nasıl havayla dolduğunu gerçekten fark etmelisiniz. Sonra yavaşça ağzınızdan nefes verin ve 8’e kadar sayın. Ellerinizi mideye yerleştirebilir ve havanın karnınıza nasıl girdiğini görebilirsiniz. Bu egzersizi 4 kez tekrarlayın. Bu nefes alıştırmasını, günün endişelerinden kurtulmak için uyumadan önce yatakta da yapabilirsiniz.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here