Ana Sayfa Fitness Dünya starlarının gözdesi: Zen usulü Pilates

Dünya starlarının gözdesi: Zen usulü Pilates

Fizik tedavi prensiplerine göre tasarlanmış ahşap mekanizmalar üzerinde yoga, jimnastik ve bale figürlerini birleştiren egzersizler, vücut duruşunu düzeltip kasları sıkılaştırarak fitness’a alternatif bir trend yaratıyor…

Önce şunda anlaşalım, Pilates'i, daha önce denediğiniz hiçbir egzersizle karşılaştırmayın. Çünkü diğer egzersizler, bu derece fizik tedavi prensiplerine göre düzenlenmiş değil. 100 yıllık bir geçmişe sahip olan bu çalışma, vücudun görünüşünü, duyarlılığını ve performansını düzenlemek için tasarlanan özel bir egzersiz sistemi. Kasları güçlendiriyor, düzgün duruşu ve hareket kabiliyetini geliştiriyor. Esnekliği ve çevikliği de arttırıyor. Ayrıca ağrı ve sakatlıklar için geliştirilmiş özel tekniklerle fizik tedavi özelliği taşıyor. Bu spor, Madonna başta olmak üzere, bir çok dünya starının ve sporcusunun da gözdesi. Pilates'in en güzel özelliklerinden biri de yaşınız ve kondisyonunuz ne olursa olsun size uygun ve güvenli olarak uygulayabileceğiniz bir egzersiz sistemi sunuyor olması. ..
Kurucusu Joseph Pilates'in söylediği gibi; "Farkı 10 seansta hissedecek, 20 seansta gözlerinizle görecek, 30 seansta yeni bir vücuda sahip olacaksınız."
Pegasus ve diğer egzersizler
Bu ay size önereceğimiz egzersizler, alışılagelmiş klasik Pilates figürlerine yeni bir bakış açısı getiriyor, buna Zen usulü Pilates adı veriliyor… Metrocity bünyesindeki CityZen’deyiz ve karşımızda eski bir Broadway dansçısı olan eğitmen Judy Ataman var. Fitness salonlarında görmeye alıştığımız plastik ve metal ağırlıklı Pilates cihazlarının yerini burada ahşap, farklı cihazlar almış. Bunlar mekanın meditatif görüntüsüne de katkı sağlıyorlar; Pegasus, Gyrotonic ve Master Stretch isimli bu özel patentli aletlerle yoga ve nefes egzersizleri gibi Uzakdoğu terapilerini, jimnastik ve bale gibi modern egzersizlerle birleştirmek , böylece daha etkili sonuç almak mümkünmüş. Zen usulü Pilates egzersizlerinin mantığı, fitness’a alternatif olarak kurgulanmış. Yani figürler özel bir kas grubunu değil, vücudun tüm kaslarını birlikte çalıştırıyor. "Bu egzersiz hangi kaslara yönelik?" diye her sorduğunuzda alacağınız cevap "tüm vücut" olacak! Amaç da deliler gibi kilo vermek ya da kalori yakmak değil, vücudu ve kasları güçlendirip sıkılaştırmak. Öyle ki başlangıçta kilo vermek şöyle dursun, kas yaptığınız için bir iki kilo bile alabilirsiniz. Ancak orta vadede sağlıklı bir duruşa ve fit bir vücuda kavuşuyorsunuz.. Aşağıdaki egzersizler başlangıç seviyesinde arka arkaya uygulanabiliyor ve ortalama bir saat sürüyor. Uygulanışları biraz akrobatik duruyor diye gözünüz korkmasın, her yaşta uygulanabilen bu egzersizler, fizik tedavi prensiplerine göre tasarlanmış, sakatlanmak bir yana iyileştirici özellikleri var. Biz her ne kadar bu egzersizleri nasıl uygulayacağınızı anlatsak da bunları bir Pilates stüdyosunda ve eğitmen kontrolünde uygulamak en sağlıklı yol…

Devamı 2005 Aralık sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here