Tembellere fitness!

Araştırmalar kaslarımızı çalıştırmak için sarf ettiğimiz en ufak eforun bile vücuda pozitif sinyaller gönderdiğini, hatta bütün vücutta bir “gerilme” etkisi yarattığını gösteriyor. Bu da hafif egzersizlerin bile düzenli yapıldıkları taktirde vücudu fit tutmaya yettiğinin kanıtı. Egzersiz konusunda çok tembel olanların bile kendisi için yapabileceği bir şey var!

Hiç terlemeden spor yapmak ve fit kalmak. Mümkün mü dersiniz? Başlangıçta inanılmaz gibi görünüyor ama müjdeyi verelim: Oluyor ve işe yarıyor.
Size bu yazımızda önereceğimiz egzersizlerle çok fazla efor sarf etmeniz gerekmeyecek. Ancak önemli olan egzersizleri düzenli olarak, kaçamaksız yapmak! Burada önereceğimiz hareketlerle kaslarınız düzenli olarak çalışacak, esneyecek. "Zorlanmayacağım bir şekilde nasıl forma gireceğim?" diye merak edenlere hemen bilimsel olarak cevap verelim. Yapılan araştırmaların sonuçları hayli ilginç. Örneğin 5 saniye boyunca tüm kuvvetinizle, bir duvara veya sağlam bir engele kol gücüyle dayandınız. Sarf ettiğiniz bu efor bile kaslarınızı uzatmak, geliştirmek için yeterli. Hatta bu yapılan egzersizin bir de "yararlı" yan etkisi var. Bilinçli olarak yapılan bir kasma ve sonrasında esneme hareketi bütün vücutta gerilme hissi yaratıyor.
Egzersizleri daha kolayca ve doğru yapmanız için tüyoları da verelim. Bu egzersizleri yaparken en çok duruşunuza dikkat etmelisiniz. Sırtınız gergin, yüzünüz dümdüz karşıya bakıyor olmalı. Önerdiğimiz egzersizi yaparken kaslarınızı 5 dakika boyunca gergin tutmaya çalışın. Arada 30 saniyelik dinlenme süreleri tanıyabilirsiniz kendinize. Her hareketi de 5 kez tekrarlamalısınız. Bu arada kaslarınızı çalıştırırken düzenli olarak nefes alıp vermeyi de ihmal etmeyin.

Devamı 2005 KAsım sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here