Meridyen egzersizleri

Uzakdoğu öğretilerine bakarsak, vücudumuzda enerji akımındaki herhangi bir değişiklik “meridyen” adı verilen kanallarımızın tıkanmasına yol açıyor. Bu da kısa vadede ağrılar, yorgunluk, depresyon demek. “Meridyen Stretching” sayesinde iç ve dış organları esnetmek, vücudumuzdaki enerjiyi düzenlemek mümkün.

Vücudumuzdan geçtiği varsayılan enerji kanallarına “meridyen” adı veriliyor. Uzakdoğu öğretilerine göre, insan bedeninde meridyen adı verilen hatları izleyen bir yaşam gücü dolaşıyor. Görülemeyen, sadece hissedilebilen bu yaşam gücü, Çin tıbbına göre meridyenler boyunca akıyor. Meridyenlerin, hem fiziksel hem de psikolojik sağlığımızla yakından ilgisi var. Yine Uzakdoğu öğretilerine göre, vücudumuzdaki enerji akımında dengesizlikler olduğunda meridyenlerimiz tıkanabiliyor ve ağrılardan yorgunluğa, depresyondan çeşitli hastalıklara kadar bir çok sorun bizi bekliyor.

Meridyenlerinizi fark edin

Bu esneme çalışması, büyük ölçüde vücut egzersizlerinden oluşuyor. Başlangıç hareketlerinin ardından, iç organları esneten hareketlere sıra geliyor. Her organı temsil eden meridyenin ismiyle anılan bu hareketler, üçer kere tekrar ediliyor. Son olarak, tamamlayıcı egzersizlerle esneme hareketleri son buluyor.

Başlarken…
 

Yere rahat bir şekilde uzanıp, mümkün olduğu kadar derin nefes alınıyor. Bedenin farkında olmak ve hangi bölgelerin yerle temas halinde olduğunu düşünmek gerek… Sadece yaptığımız hareketlere konsantre olunmalı. Şimdi de vücudumuzdan geçtiği varsayılan 

meridyen kanallarını açmak için, kollar bir büyük daire şeklinde açılıyor ve geriye doğru esnetiliyor. Eller kalça altına yerleştirilip, baş ve karın geriye doğru yatırılıyor. Tabii ki düzenli nefes almak ve zorlanıldığında bile nefesi tutmamak şart. Sonra gövde öne doğru eğilerek, baş dizlere yaklaştırılıyor. Bu aşamada enerji akışını hissetmeye çalışmak gerek.

 
 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here