Mutfakta ve bedende bahar temizliği

31032014 alidereli2

5. ADIM

ÖNCE DETOKS YAPIN

Vücudunuz ne kadar temiz ise, yapacağınız işten alacağınız sonuç o kadar kaliteli olur. Somut örnek vermek gerekirse, içki, tuz ve hava kirliliği ile kirlenmiş bir vücut ile yapacağınız bir saatlik yürüyüşte 200 kalori harcarsanız temiz bir vücut ile 300 kalori yakarsınız. Temiz ve kaliteli bir sindirim sistemi ile yediğiniz kividen 85-90 mg C vitamini alırken, doğru çalışmayan bir sistem ile sadece 50 mg C vitamini alırsınız. Temizlik için 3-4 gün yoğurt haricinde hiçbir hayvansal gıda almayarak, bol sebze ve meyve tüketin. Günde 2-3 bardak yeşil çay ve bol ama gerçekten bol su için.

 

6. ADIM

SAĞLIKLI PİŞİRİN

Aslında gerçekten çok yemiyoruz sevgili Formsanté okuyucuları. Amerika’daki porsiyonları düşünsenize… Bence çok nadir porsiyon kaçırıyoruz, genellikle yaptığımız hata yanlış pişirmek ve ara öğünleri unutmak. Mesela sebze yemeklerini yaparken bir kilogram sebzeye 1-1,5 yemek kaşığı zeytinyağı koymalıyız. Ama biz bu işi en başında soğan-sarımsağı öldürmek için yapıyoruz. Sonra da “Of ne lezzetsiz oldu” diyoruz. Koyduğunuz yağ başta gitti, tabii lezzetsiz olur. Eğer siz o yağı soğan öldürürken kullanmak yerine, yemeği ocaktan kaldırmadan beş dakika önce eklerseniz, zeytinyağının tadını bolca alırsınız. Etlerinizi ızgara yapmalısınız demeye gerek yok artık sanırım. Bir başka hatamız da hızlı yemek yemek. Arkamızdan koşturan yok, biraz sakin olalım. Bekleyin, yavaş yavaş çiğneyin, tükürükteki alfa-amilaz besinlerle iyice haşır neşir olsun, yemek yediğiniz sinyali hipotalamusa sakince bir merhaba desin. Böyle yaparsanız daha kolay doygunluk hissedeceksiniz. Sabah ilk lokmayı ağzınıza attıktan sonra her 2-2,5 saatte bir beslenmeniz lazım. Üç ana öğününüzü ve ara öğünlerinizin saatlerini bu kurala göre ayarlayın. Her gün aynı saatte yemek yiyin. Bir haftada verdiğiniz kiloya inanmayacaksanız. Hatta kaç kilo verdiğinizi bize e-posta ile bildirin.

 

7. ADIM

BOL SIVI TÜKETİN

Buraya kadar okuduklarınızı harfiyen yerine getirdiğinizi düşünelim. Eğer yeteri kadar sıvı ve su tüketmiyorsanız hiçbiri tam olarak işe yaramaz. İnsan vücudu su ile çalışan bir mekanizmadır, suyunu koymazsanız çalışmaz. Neredeyse yüzde 75’i sudan oluşan bir mekanizmadan bahsediyoruz. Hatta bazı organların yüzde 95’i. “Her şeyi yapıyorum ama olmuyor işte” diyorsanız, önce içtiğiniz suyu kontrol edin. Kilonuz başına 30 ml sıvı tüketmelisiniz, bu ortaya çıkan miktarın yüzde 75’i de sudan karşılanmalı. Bunun için sakın susamayı beklemeyin. Toplam sıvıyı günde 7-8 eşit parçaya bölerek tüketin.

 

8. ADIM

SOKAĞA ÇIKIN, HAREKET EDİN

Hani eskiler mübarek üç aylarda, ilk iki ay pazartesi-perşembe orucu tutardı. Ramazan ayına girildiğinde ise oruç her gündür artık. İşte yaza bomba gibi girmek için siz de egzersizinizi böyle yapacaksınız. Şimdi biz de diyet üç aylarına giriyoruz; mart-nisan-mayıs. Mart ve nisanda haftada 2-3 gün 45-50 dakikalık yürüyüşler yapın. Vücudunuzu hazırladıktan ve alıştırdıktan sonra mayıs ayı boyunca her gün 45-50 dakikalık tempolu yürüyüşler yapın. Yürüyüş sonunda şakaklarınızda 5-6 damla ter, tişörtünüzün sırtında da biraz ıslaklık varsa tamamdır. Öyle sırılsıklam ter içinde kalmak yok. Yağ yüzdesi 30’un üstündekiler için bu söylediğim yeter. Eğer yağ yüzdeniz daha az ise aralara pilates koymanızda fayda var. 

 

Yaprak ÇETİNKAYA

Formsanté Dergisi Mart 2014 sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here