Beslenme ve Diyet Uzmanı Gamze Çakaloğlu

Rahat ve sağlıklı oruç tutmak için sahurda ne yemeli? 11 öneri

0
615

Oruç tutanlar için sahur oldukça önemlidir. Sahurda yenen yiyecekler doğru seçilmeli, gün boyu yetecek gerekli tüm besin maddelerini sağlayabilmelidir. Seçilen temel besinler vücut için oruç boyunca dayanıklılık sağlayacaktır. Peki, sahurda ne yemeli? Sahurda ne yememeli?  Beslenme ve Diyet Uzmanı Gamze Çakaloğlu sahurda tercih edilmesi gereken ve uzak durulması gereken besinler ile ilgili bilgiler verdi. Gamze Çakaloğlu’nun önerileri şöyle: 

SAHURDA NASIL BESLENİLMELİ? *

Günlük hayatımızda az ve sık yeme prensibinin önemini artık birçoğumuz biliyoruz ve Ramazanda da bu tutumu sürdürerek gün boyunca alamadığımız besin öğelerini ve kalorileri dengelemeliyiz. Bunun için öğün sayısı arttırılmalı ve mutlaka sahur yapılmalı. Çünkü uzun süreli açlığın ardından iftarda kontrolsüz bir şekilde yemek yemek insülin sekresyonunu olumsuz yönde etkileyerek daha fazla karbonhidrat içeriği yüksek sağlıksız besinler almamamıza neden olur.

SAHURDA NE YEMELİ? 11 ÖNERİ *

Sahurda doğru tercihler yaparak tüm ayı verimli ve keyifli geçirmek mümkün;

  1. Mutlaka sahura kalkın. Bu şekilde hem metabolizma hızlanır hem de aç kaldığınız süre azalır.
  2. Öncelikli olarak seçimler yeniden uykuya geçiş için uygun olmalı, gün boyu tok kalmanıza destek olmalı, protein, karbonhidrat ve yağ içeren besinlerden oluşmalı, yeterli sıvı alımı sağlanmalı ve bağırsak hareketleriniz için mutlaka lif içeriği yüksek gıdalar tercih edilmelidir.
  3. Su tüketimi çok önemlidir. İftar ve sahura kadar olan sürede su tüketimi sık aralıklarla olmalı ve 2,5 litrenin altına kesinlikle düşmemelidir. Ayrıca suya bir yemek kaşığı ev yapımı elma sirkesi eklemek sindirime yardımcı olur.
  4. Sahurda hoşaf, komposto tüketerek gün içinde kaybettiğiniz suyu yerine koymanız için size destek olacaktır.
  5. Sahur, hafif ve proteinden zengin besinlerden oluşmalıdır. Süt, yoğurt, kefir, peynir, ayran, yumurta gibi besinler acıkma süresini uzatır.
  6. Sahurda tavsiyem kahvaltı yapılması yönünde; yumurta, peynir, suda bekletilmiş zeytin, bol söğüş mevsim sebzeleri, çiğ badem, ceviz, kuru veya yaş meyveler, tam buğday/ çavdar ekmek ve süt / yoğurt/ kefir/ ayran tercih edilebilir. Kahvaltılıkların ortak noktası uzun süre tokluk sağlamasıdır.
  7. Yine sahurda çorba/ zeytinyağlı sebze yemekleri / bol söğüş mevsim salataları da çeşitlilik sağlaması açısından sahura alternatif olabilir.
  8. Kan şekerini hızla yükselten besinler yerine posa miktarı fazla olan besinleri tercih ederek daha uzun süre tok kalabilir ve sindirim sistemine destek olabilirsiniz.
  9. Sahurda bir porsiyon meyve tercih edilebilir, özellikle elma tercih etmek pektin içeriği nedeniyle tok tutacak, sindirim sisteminizi de yardımcı olacaktır.
  10. Sahurda hamurlu yiyecekler, kızartmalar tüketilmemelidir, daha kaliteli besinlere yer verilmelidir.
  11. Son alarak sahur da ekmek tercihiniz tam buğday/çavdar ekmek olmalıdır.

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here