Diyetisyen Gülçin Işık

Sahurda yenirse susatan yiyecekler neler?

0
530
sahurda-yenirse-susatan-yiyecekler-

Ramazan ayında oruç tutanlar için sahur beslenmesi oldukça önemli. Çünkü, gün içinde vücudun ihtiyacı olan besinlerin sahurda alınması gerekiyor. Her dönem sahurda yenilince susatmayan yiyecekler nelerdir? sorusuna yanıt aranır. Peki, sahurda yenirse susatan yiyecekler neler? Bu makalede bu soruların yanıtına bakıyoruz:

SAHURDA YENİRSE SUSATAN YİYECEKLER *

Diyetisyen Gülçin Işık, sahurda yenirse susatan yiyecekler nelerdir sorusuna yanıt veriyor ve “Susatacak yiyeceklerden uzak durmadığınız takdirde gün içerisinde çok susayacaksınız” diyor. İşte Işık’ın sıraladığı sahurda yenirse susatacak yiyecekler listesi:

  • Salam, sosis, sucuk gibi işlenmiş besinler,
  • Tuzlu peynirler,
  • Pastırma,
  • Zeytin,
  • Kızartmalar (patlıcan, kabak, patetes kızartması veya hazır ürünler. Örneğin; hazır noodle veya hazır çorbalar önce kızartılıp, sonrasında kurutularak paketlendiği için tüm pişmiş hazır pratik ürünler kızartılarak koruyuculuğu sağlanır.)
  • Hamur işleri (börekler, açmalar, pideler),
  • Şeker içeriği yüksek yiyecekler(kek, kurabiye, tatlı, çikolata, baklava, künefe vb.)
  • Tuzlu kuruyemişler.
  • Salça,
  • Soslar (özellikle aşırı baharatlı, soyalı, barbekü soslu gıdalar vb.)

Işık şöyle devam ediyor: Bunların özellikle ramazan ayında tüketilmemesi veya sahur yerine iftarda porsiyon kontrolü dahilinde tüketilerek dengelenmesi gerekir. O zaman susatmayan yiyecekler nelerdir?

Su içeriği yüksek meyve ve sebzeler: lif içeriğinin yüksek olması açısından oldukça kıymetlidir. Özellikle; semizotu, marul, salatalık,  çilek, portakal, elma gibi sebze meyveler su ihtiyacını karşılamaya yardımcıdırlar. Tüm çiğ sebzeler su ihtiyacını karşılamaya yardımcıdır. Ayrıca taze meyveler de sıvı içeriği yüksek olduğu için ara öğünlerde tercih edilmelidir.

Ev yapımı komposto-hoşaf: bunlar da sıvı alımını desteklediğinden su ihtiyacını karşılamaya yardımcıdırlar. Ev yapımı olarak vurgulamamın sebebi, hazır ürünlerin içerisindeki katkı maddelerinin olması susatmayı engellemeyi bırakın, daha çok susamanıza sebep olabilir.  O yüzden hazır meyve suları, komposto, şerbetler yerine ev yapımı tercih etmelisiniz. Hem böylece şeker oranını da kendinize göre ayarlayabilirsiniz.

Limonata: Limon içeriği bol su bulunduran yiyeceklerden bir tanesidir. Fresh olması açısından ev yapımı limonata da iftarda veya sahurda tercih edilebilir.

Süt ürünleri: Özellikle ayran, cacık, süt, kefir içeriğinde sıvı desteği sayesinde günlük sıvı ihtiyacını karşılayarak gün içinde susamanıza engel olabilmektedir. Yemeklerin yanında veya ara öğünde kullanılabilir. İftarda, sahurda, ara öğünde süt ürünlerine mutlaka yer verin.

Salatalık: Tüm sebzeler su içeriği bol olması açısından sıvı desteğini sağlamak için kıymetlidir. Ancak salatalık içerisinde yüksek oranda su içermesi sebebiyle her yediğinizde susamanızı engellemeye yardım eder. Bol bol salatalık yiyin.

Bitki çayları: Sıvı ihtiyacını destekleyici olması açısından günde 1 fincan bitki ayı tercih edilebilir. Yeşil çay, ıhlamur, nane çayı, melisa, rezene, adaçayı bunlara örnek olarak verilebilir.

BU İÇERİKLER DE İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here