Ana Sayfa Beslenme & Diyet ŞİMDİ BALIK ZAMANI!

ŞİMDİ BALIK ZAMANI!

eylul-2012-beslenmeraporu-resim-1

Av yasağının sonaermesiylebirlikteçeşitçeşit, bolvetaze balıklar tezgahlardakiyerini aldı. Lezzetinin yanı sıra sağlık içindeönemli faydaları bulunan balık, başta Omega 3, Omega 6, A, D, B2, B6 ve B12 olmaküzerebirçok vitamin, mineral veyağasidiniiçinde barındırıyor. Balık etindebulunan EPA ve DHA yağasitlerikandaki pıhtı oluşumunuengelleyerek, atardamarın tıkanmasını önlüyor. Bu sayedekalpkrizivefelçriskiniazaltarak, tansiyonundüşürülmesine yardımcı oluyor. Sardalyavesomongibi balıklar iseiyibirerkalsiyum kaynağı olarakdikkatçekiyor. Balık ayrıca tiroitvezekageriliğigibiciddi sağlık sorunlarına yolaçaniyoteksikliğiningiderilmesindeönemlibir yer tutuyor.

Bu önlemlerle besin zehirlenmesinden korunun!
Özellikle sıcak havalardaartanbesinzehirlenmesi, zararlı bakterilerinürediğiherhangibiryiyecekya daiçeceğintüketilmesiyleortaya çıkıyor. Acıbadem FulyaHastanesi’ndenDiyetisyen Müge Özyurt Şafak, şu uyarılarda bulunuyor:
1-Özellikle açık büfelerde yoğurtlu, mayonezli, yumurtalı meze ve salataların soğuk ortamlarda servis edilip edilmediğine dikkat edin. Bu yerlerde et, tavuk ve balık alırken dumanı üzerinde tüten yemekleri tüketmeye özen gösterin.
2- Restoran ya da kafelerde salata siparişi verirken dikkatli olun çünkü E. Coli bakterisinin besine bulaşma yollarından biri de kirli sularla sulanmış sebze ve meyveler. Bu nedenle iyi yıkanıp dezenfekte edilmeyen sebzelerin zehirlenmeye yol açabileceğini unutmayın.
3- Sebzeler ve meyveler, saklama yönünden en dayanıksız besin grubu olduğu için bu tür gıdaları buzdolabında muhafaza edin.
4- Açıkta satılan, pastörize edilmemiş taze peynir ve sütleri tüketmekten kaçının. Pastörize sütleri açtıktan sonra buzdolabında en fazla iki gün bekletin.
5- Çözdürme işlemini buzdolabında, diğer besinlerle temas etmeyecek şekilde, 24 saat içinde yapın. Tezgahta, doğrudan güneş ışığında çözdürme işleminden kaçının ve çözdürülmüş besinleri tekrar dondurmayın.

eylul-2012-beslenmeraporu-resim-2Ayın güzeli Ceviz
Daha sağlıklı bir yaşam için her yaştan insanın günde 3-5 tane ceviz tüketmesi gerekiyor. İçeriğinde yüksek oranda Omega 3 yağ asidi bulunan ceviz kalp hastalıkları, diyabet, felç, yüksek tansiyon ve klinik depresyonu azaltıyor. Ayrıca kandaki kolesterol seviyesini düşürüyor vekalp atışlarındaki düzensizliği önlüyor. Cevizdeki fitosteroller ise kalın bağırsak, göğüs ve prostat kanseri gibi kanser türlerinden korunma sağlamanın yanı sıra bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Beyne benzeyen ceviz, kavrama ve anlama yeteneğini geliştiriyor. Ayrıca antioksidan özelliği nedeniyle sinir sistemine zarar veren Parkinson ve Alzheimer gibi çok kuvvetli hastalıkların gelişimini erteleyebileceği veya azaltabileceği iddia ediliyor.
eylul-2012-beslenmeraporu-resim-3
Formsanté Dergisi Eylül 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here