Spa’ya kaçmanın tam zamanı

Thai Masajı
Yoga esnetme hareketlerinin kombinasyonu sert futon minder üzerinde özel tek kişilik odada uygulanıyor.
Faydası: Kan dolaşımını hızlandırıyor, vücudu, kasları esnetiyor, eklemleri güçlendiriyor, stres ve endişeden arındırıyor, enerji veriyor.

Shiatsu Terapisi
Shiatsu Japonca’dan tercüme edilmiş Shi (parmak), Atsu (baskı) anlamına gelen iki kelimenin birleşiminden oluşuyor. Vücudun akupressur noktaları üzerinde çalışarak vücuttaki chi enerjisinin akımını arttırıyor, tüm organları güçlendiriyor.
Faydası: Beden ve zihni sakinleştiriyor. Stresi azaltıyor, yorgunluk hissini gideriyor, sindirim sistemini düzenliyor, konsantrasyonu güçlendiriyor.

Aroma Terapisi Masajı
Seçmiş olduğunuz aromatik esanslar ile yapılan, zihni, ruhu ve bedeni dinlendiren, hafif baskılı, noktasal teknikleri de kullanan tüm vücut masajı olarak uygulanıyor.
Faydası: Beden ile ruh arasında uyum ve denge sağlıyor, kasları gevşetiyor.

Spa’da nelere dikkat etmelisiniz?
Spa tatilinizden yüksek oranda verim almak istiyorsanız bazı küçük püf noktalarına dikkat etmelisiniz. Richmond Nua Wellness Spa’nın uzmanlarına sizler için Spa’nın altın kurallarını sorduk.

Bedensel ve zihinsel rahatlamayı tam olarak sağlamak için Spa’ya gitmeden önce bazı hazırlıklar yapmak gerekiyor mu?
Bedensel rahatlık için önceden hafif yiyecekler tercih edilmeli, bitki çayları ve bol su içilmeli. Sindirim sistemi ne kadar rahat olursa Spa’dan elde edeceğiniz dinlenme oranı da o kadar yüksek olacaktır, hem de yüksek ısı-nemli buhar odaları ile jakuzilerin kullanımında ve masaj bakımlar esnasında daha rahat olunuyor. Zihinsel olarak rahatlamak için günlük işler ve sorumluluklar Spa’da unutulmalı. Cep telefonlarından, e-postalardan uzak kalarak Spa’daki zamanınızı tamamen kendinize ayırarak tam bir rahatlama yaşamalısınız. Bu yüzden Spa’ya gelmeden önce mümkünse yarım kalan tüm işler, yazışmalar ve konuşmalar tamamlanmalı.

Sauna ve buhar odalarını kullanmadan önce nelere dikkat edilmeli?
Vücudu sauna ve buhar odalarındaki sıcaklığa yavaş yavaş alıştırmak için öncelikli olarak daha düşük ısılı jakuziler ve Laconium, Herbal Steam Bath gibi kabinler kullanılmalı. Tabii, yüksek tansiyon, kalp damar rahatsızlıklarında ve hamilelik durumunda sauna ile buhar odaları kullanımı önerilmiyor.

ocak-2013-gezi-resim-3Masaj ve terapi seçimi nasıl yapılmalı?
Masaj ve bakım seçimleri vücudunuzun ihtiyaçlarına göre belirlenmelisiniz. Kendinizi biraz dinlenerek rahatlamaya ihtiyaç duyan bölgelerinizi belirleyerek Spa görevlilerinin de yönlendirmeleri ile en uygun bakımı ve masajı seçebilirsiniz. Kaslarınız çok gerginse ve düzenli masaja alışık değilse daha yumuşak baskılı masajlar öneriliyor. Alışık olmayan kaslar üzerine bir anda uygulanan sert baskı masajlar kas tutulmalarına yol açabiliyor.

Spa tatili süresince beslenmeye ve dinlenmeye nasıl özel gösterilmeli?
Mümkün olduğunca mevsimsel taze sebze ve meyveler ile salatalar tüketilmeli. Alkol, gazlı içecekler, kahve ve çaydan uzak durulmalı, bol bol su içilmeli. Spa’da geçirilen sürede dinlenme odalarında dinlenilmeli, vücut yorgunsa akşam erken saatte uyunmalı.

Ruken Akbay GÜRTAŞ

Formsanté Dergisi Ocak 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here