Diyetisyen Ferin Batman


Ana Sayfa Beslenme & Diyet Süper kadının beslenme sırrı: Kadınlar için yararlı 10 besin!

Süper kadının beslenme sırrı: Kadınlar için yararlı 10 besin!

Kadınların “yapılacaklar listesi” hiçbir zaman bitmiyor. Günlük hayatı strese sokan bu görevler, kimi zaman iş, kimi zaman ev, kimi zaman da sosyal hayata dair oluyor. Peki kadınlar bu zorlu maratonu nasıl katederken nereden destek alıyor? Tabii ki sağlıklı beslenmekten… Diyetisyen Ferin Batman, kadınlar için yararlı en iyi 10 besini sıraladı.

KADINLAR İÇİN YARARLI EN İYİ 10 BESİN *

Yeşillikler: Yüksek miktarda magnezyum, kalsiyum ve potasyum içeren bu bitkiler, kanser savaşçısı olan pitokimyasallardan da çok zengin.

Bulgur: Yüksek lif kaynağı bulgur, uzun süre tokluk hissi veriyor. Kabızlık, kolon ve göğüs kanserini engelleyen bu bakliyat aynı zamanda diyabet ve kalp hastalığı riskini de azaltıyor.

Lahana: Beta karoten ve folat kaynağı lahana, vücudumuzu kanserden ve kalp hastalıklarından korumaya yardımcı oluyor.

Çilek: Bol lif ve C vitamini içeren çilek, antioksidandan zengin yapısıyla iltihaplı hastalık riskini azaltıyor. Ayrıca bir greyfurttan iki kat daha fazla C vitamini içeriyor.

Avokado: Zengin folat ve potasyum kaynağı olan bu meyvenin gücü özellikle yağından geliyor. Özellikle oleik asit, vücudun kolesterol seviyesini düzenleyerek, diyabeti kontrol altına alıyor.

Kök pancar: Kansere karşı koruyucu ve demir deposu olarak çok etkili olan pancar, folat ve B vitamini de içeriyor.

Muz: Güçlü bir potasyum kaynağı olarak bilinse de seratonine dönüşen bir protein olan tritopandan zengin bir besin olduğu için depresyona da iyi geliyor.

Mantar: İçinde bol miktarda niasin ve riboflavin bulunuyor. Bunlar metabolizmamızın daha iyi çalışması için gerekli olan enzimlere yardımcı oluyor.

Soğan: İyi kolesterol (HDL) düzeyini artıran, aynı zamanda tansiyonu düşüren soğan, boğaz hastalıklarını ve burun tıkanıklığını da gideriyor.

Siyah çay: İçinde flavonoidler bulunan çay, günde üç bardak tüketildiğinde kalp rahatsızlıklarını ve kalp krizi riskini azaltıyor.

Formsanté Dergisi Arşiv

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here