Vitamin raporu

Mutfak dolabınıza bir kavanoz fıstık ezmesi koymayı unutmayın. Yapılan bir çalışma, fıstık ezmesi tüketmenin kalp hastalığı riskini yüzde 9 düşürdüğünü söylüyor. Araştırmacılar, 33 yıl boyunca 210.836 kişiyi değerlendirdi. Haftada 30 gram fıstık ezmesi yemiş olanların kalp krizi ve inme riskinin, yemeyenlere göre yüzde 9 oranında azaldığı ortaya çıktı.

429 mg
100 gram yer elmasında 429 mg potasyum bulunuyor. Yer elması, muz ile karşılaştırıldığında daha fazla potasyum içeriyor. Potasyum, sağlıklı bir kalp ve kasların düzgün çalışması için büyük önem taşıyor. Dahası, potasyum olarak zengin gıdalarla birlikte yer elması tüketimi kemik sağlığını geliştiriyor ve zayıf kemik oluşum şansını düşürüyor.

Yeni yılın gözdesi: Pandan
Doğu’nun vanilyası olarak anılan Pandan bitkisi, Hindistan, Tayland gibi ülkelerde uzun yıllardır kullanılıyor. Yeni maça olarak tanıtılan bu bitkinin yaprakları fitokimyasallar içeriyor. Doğu dünyası bu bitkiyi tıbbi ve iyileştirici özellikleri yüzünden hem yemeklerde hem de merhem amaçlı tercih ediyor. İçerdiği polifenoller sayesinde kalp hastalıkları gibi ciddi sağlık problemlerinin oluşumunu önlüyor.

Fast food yiyecekler saçları döküyor!
Saç dökülmesini tetikleyen en önemli nedenlerden biri de beslenme şekli. Dermatoloji Uzmanı Dr. Canan Öztürk, yediklerimiz ya da yemediklerimizin saç dökülmesini artırırken, bazı gıdaların dökülmeyi önlemeye yardımcı olduğunu söylüyor: “Özellikle erkek tipi saç dökülmesi varsa fast-food gıdalar, hazır yiyecekler, şekerli içeceklerden uzak durmak gerekiyor.” Saç dökülmesini önleyen gıdalar ise şu şekilde sıralanıyor: Saç için A, B, C, D ve E vitaminleri, biyotin, folik asit ve demir düzeylerimizin normal sınırlarda olması gerekiyor. Ayrıca Omega-3 yağ asitleri saç sağlığında önemli bir yere sahip. Özellikle havuç, koyu yeşil yapraklı sebzeler, kuru fasulye ve nohut gibi bakliyatlar, balık, deniz ürünleri, et ve tavuk, süt ürünleri, semizotu, fındık, ceviz, badem ve kabak çekirdeği, zeytinyağı, avokado, portakal ile greyfurt saça iyi gelen vitamin ve minarelleri içeren yiyecekler.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here