Ana Sayfa Sağlık Yediğiniz meyve&sebze cildinize yansıyor

Yediğiniz meyve&sebze cildinize yansıyor

mayis-2012-saglik-2-4

Meyve-sebzeleri mevsiminde bol tüketmenin sağlıklı olduğunu da, doğru beslenme ile güzelliğin bağlantısını da biliyoruz. Şimdi yeni bir kanıtımız daha var; İngiltere’deki St. Andrews Üniversitesi’nce yapılan bir araştırma, meyve-sebze tüketiminin karotenler (kırmızı, sarı ve turuncu pigmentler) sayesinde cildin rengini değiştirip çekiciliğini artırdığını da gösteriyor. Çalışmanın sonunda, fazla meyve ve sebze yiyenlerin daha sağlıklı olduğu ve altın ışıltısı kazandığı, böylece de daha çekici olduğu saptandı. Bu olumlu değişiklikleri kendinizde fark etmek için ömür boyu sabahtan akşama kadar meyve-sebze yemek zorunda olduğunuzu düşünmeyin. Günlük beslenmenize fazladan iki porsiyon meyve-sebze eklemek cildinizde 6 hafta içinde fark edilebilir bir düzelme sağlıyor. Hesaplamakta zorluk çekenler için: Bir porsiyon meyve veya sebze 80 g’a denk geliyor. Bir elma, muz veya portakal bir porsiyon olarak kabul ediliyor.

mayis-2012-saglik-2-5 Sağlıklı besinleri doğru tüketin
Gerçekten vitamin desteğine ihtiyacınız var mı, yoksa doğru beslendiğinizi zannederken yaptığınız hatalar yüzünden mi eksiklik yaşıyorsunuz? İşte günlük dozu ayarlamanın 5 yolu:
1.Vitamin ve mineral alımının ilk yolunun taze meyve sebze olduğunu unutmayın.
2. İyi beslendiğinizi sanırken hatalar yapıyor olabilirsiniz. Örneğin kahve içmek demir ve kalsiyum emilimini azaltıyor, D vitamini emilimi ise kalsiyum seviyenize bağlı olarak gerçekleşiyor.
3. Meyve ve sebze yiyorsunuz diye içiniz rahat olabilir. Peki, yeterince yiyor musunuz? Günde 5 porsiyonun altına düşmemelisiniz.
4. Sebze ve meyveleri nasıl yediğiniz de önemli. Meyveleri mümkün olduğu kadar soymadan, sebzeleri ise bıçak değdirmeden tüketmemelisiniz.
5. Meyve-sebzelerin suyunu değil, kendisini yemeyi tercih etmemelisiniz. Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here