Yeni bir vücut için yeni bir başlangıç

yoga-2-temmuz-2012-resim-1

Haftada iki gün yoga veya pilates yapıp diğer günlerde bunu yüzme veya yürüyüşle desteklerseniz bir ay içinde bedeninizdeki farkı gözlemleyebilir, 6 ay sonra aynada başka bir vücuda bakıyor olabilirsiniz.

Kadınların her zaman önem verdikleri güzel bir cilt, biçimli bir vücut ve sağlıklı bir metabolizmanın yolu iyi beslenmek ve düzenli hareket etmekten geçiyor. Son yıllarda bu gerçeğin daha çok insan tarafından fark edilmesi sporun yanı sıra beden ve zihin çalıştıran diğer yöntemlere olan merakı da artırıyor. Çalışan kadınlar daha çok spor salonuna gitmeyi tercih ederken, vaktini evde geçirenler uzun yürüyüşlere çıkabiliyor. Bir de ne yazık ki hiçbirine vakit ayıramayan ya da bir türlü bu hevesi yakalayamayanlar var. Akbatı AVYM’de faaliyete geçen Yormayan Spor Merkezi de sporu hayatlarının bir parçası haline getirmek ve yürümekten daha fazlasını yapmak isteyen kadınlara hizmet veriyor. Salı günleri 11.00-12.00 saatleri arasında Eğitmen Çetin Çetinbaş yoga, perşembe günleri ise 12.00-13.00 saatleri arasında eğitmen Meryem Baştaş pilates dersi veriyor.

Bedeninizdeki her kas çalışacak
Yoga Eğitmeni Çetin Çetinbaş, sağlıklı bir beden kadar sağlıklı bir zihne ihtiyaç olduğunu belirterek, “Yoga iç dengeniz ile beraber beden dengenizi de yakalamanızı sağlıyor ve günlük stres içinde kaybolup gitmenizi engelliyor. Bununla beraber fiziksel rahatsızlıkları bastırırken uyku problemleri, halsizlik gibi sorunlardan kişiyi uzaklaştırıyor. Yogaya kardeş bir branş olarak pilates de bu etkileri desteklerken bedeninizdeki her kasın çalışmasına destek oluyor” diyor.

Evde tek başınıza uygulamayın
Yeni başlayanların mutlaka eğitmen kontrolünde çalışmaları gerektiğini vurgulayan Çetinbaş, yapılan en büyük hatanın birkaç dersin ardından evde hareketlerin yapılmaya çalışılması olduğunu belirtiyor ve ekliyor; “Bunun dışında fiziksel rahatsızlıklar yaşayan kişiler mutlaka bu durumu eğitmenler ile paylaşmalı ve çalışmalara eğitmen kontrolünde devam etmeliler.” Pilates eğitmeni Meryem Baştaş ise pilates ve yoganın kardeş sporlar olduğunu ve birlikte rahatlıkla yürütülebildiğini , böylece fiziksel olarak forma girme süreci hızlanırken, ruhen ve zihnen de sağlıklı olunabileceğini belirtiyor. Haftada 2-3 gün yapılacak pilates ve yoganın yüzme ve yürüyüş ile haftada 3-6 güne kadar desteklenmesinin ise başar›y› artırdığını belirten Baştaş, “Derslere düzenli devam edenler bedenlerindeki değişimi 1,5-2 ay içerisinde hissedecekler, 6-8 ay içinde ise aynaya gülümseyerek bakacaklar” diyor.

yoga-2-temmuz-2012-resim-2Anneler çocuklarına örnek olmalı
Pilates ve yoga derslerine okul öncesi dönemdeki çocuklarını bırakacak kimseleri olmadığı için katılamayacak olanların da unutulmadığını belirten pilates eğitmeni Meryem Taşbaş, “Çocuklar aileden gördüklerini kendilerine örnek alırlar. Annelerin bu aktivitesi çocukların ileride spor bilinci ile yetişmesini ve sporla uğraşan her birey gibi zihin ve beden sağlığının iyi gelişimini sağlayacaktır. Bu nedenle anneler derslere katılırken çocuklarını da beraber getirmelerine olanak sağlıyoruz. Anneler spor yaparken çocuklar da Lego Kent’te vakit geçirebiliyor, yapıştır beni odasında Tape Art çalışması yapıyor ya da İzle Beni odasında geri dönüşüm hakkkında videolar izleyip patlat beni odasında patpatlar patlatabiliyorlar. Basketbol seven çocuklar ise atık kağıtlardan yapılan toplar ile basketbol atışları gerçekleştirebiliyorlar” diyor.

Formsanté Dergisi Temmuz 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here